BMW M5 برقی با 1000 اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می رود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، BMW خودروسازان آلمانی به سرعت در حال حرکت به سمت ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی هستند تا عقب افتادگی خود را در این حوزه رفع نمایند. BMW هم یکی از همین خودروسازان است که قصد عرضه خودروهای الکتریکی قدرتمندی را به بازار دارد.

BMW M5 برقی با 1000 اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می رود

بنا بر شنیده ها، نسل بعدی BMW M5 ممکن است با پیشرانه الکتریکی یا هیبریدی به بازار عرضه گردد که در این صورت باید منتظر سدانی با قدرت بین 750 الی 1000 اسب بخار باشیم.

این گزارش را مجله اتومبیل ایالات متحده منتشر نموده و مدعی شده که نسل بعدی BMW M5، با پیشرانه الکتریکی یا ترکیبی پلاگین هیبرید به فراوری خواهد رسید. بر اساس این گزارش، BMW M5 الکتریکی از سه موتور برقی بهره می برد.

هیبریدی یا الکتریکی؟ مسأله این است!

BMW M5 الکتریکی با استفاده از این سه موتور می تواند 1000 اسب بخار قدرت ارائه دهد. همچنین در صورت عرضه این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی، شاهد نصب یک موتور V8 توربو دوقلو خواهیم بود که حدود 750 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

BMW تصمیم دارد خط فراوری خودروهای الکتریکی خود را تا سال 2023 گسترش دهد تا جایی که 25 خودرو الکتریکی در سبد محصولات خود داشته باشد. BMW در این راه با آئودی و پورشه به رقابت می پردازد.

آئودی ئی ترون GT با 590 اسب بخار نماینده حلقه های آلمانی در این رقابت است. پورشه نیز تایکان توربو اس را دارد که لقب یکی از سریع ترین سدان های چهاردرب دنیا را یدک می کشد.

در این شرایط BMW هیچ نماینده ای را در این سطح ندارد و از رقابت با دیگر خودروسازان آلمانی عقب افتاده است. BMW M5 الکتریکی نماینده این شرکت در آینده نزدیک خواهد بود.

علاوه بر این شرکت خودروسازی باوارایا شدیدا در کوشش است تا نسل آینده BMW سری 3، سری 5 و سری 7 را با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه کند. کوشش هایی نیز برای عرضه BMW X1 الکتریکی در جریان است.

کوشش BMW M5 برای پس دریافت جام قهرمانی

نسل آینده BMW سری 5 در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. اگر این خودرو با سه موتور الکتریکی عرضه گردد، هر کدام از آن ها 335 اسب بخار قدرت خواهند داشت. از این سه موتور یکی در محور جلو و دو عدد در محور عقب قرار می گیرند.

در حال حاضر قدرتمندترین نسخه BMW M5، تیپ کامپتیشن آن است که با استفاده از پیشرانه توربو دوقلو V8 با حجم 4.4 لیتر، قدرتی معادل 617 اسب بخار دارد. این رقم در مقابل پورشه تایکان اس حرفی برای گفتن ندارد.

پورشه تایکان اس با استفاده از قوای الکتریکی خود قدرتی برابر با 750 اسب بخار ارائه می دهد و رقیب آمریکایی آن یعنی تسلا مدل اس نیز با استفاده از دو موتور الکتریکی، 778 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

BMW M5 برای مدتی طولانی سریع ترین خودرو چهاردرب دنیا بود که شتاب صفر تا صدی برابر 2.6 ثانیه داشت و اکنون این عنوان را به تسلا و پورشه واگذار نموده است. بنابراین این شرکت به دنبال آن است تا عنوان سریع ترین سدان دنیا را پس بگیرد.

هواداران BMW باید راضی نگه داشته شوند!

البته BMW می داند که عدم استفاده از پیشرانه های احتراق داخلی، هواداران سرسخت این برند را ناامید خواهد نمود. به همین دلیل صحبت هایی مبنی بر عرضه نسخه پلاگین هیبرید BMW M5 نیز در جریان است.

ظاهرا BMW M5 پلاگین هیبریدی از پیشرانه ای مشترک با BMW X8 M استفاده می نماید و از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیز بهره خواهد برد. البته سخنگوی BMW در حال حاضر از ارائه هرگونه اطلاعات تخصصی خودداری می نماید.

با این حال سری 5 تنها خودروی برقی نیست که BMW بر روی توسعه آن کار می نماید. همان طور که گفته شد تا سال 2023 شاهد عرضه 25 خودرو الکتریکی از این گروه خواهیم بود که یکی از آن ها مینی کوپر SE است.

منبع: caranddriver

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38141

به "BMW M5 برقی با 1000 اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "BMW M5 برقی با 1000 اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید