52 امدادگر جمعیت هلال احمر فومن تجلیل شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر چهارشنبه در مراسمی که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار گردید 52 امدادگر و نیروهای پشتیبانی جمعیت هلال احمر شهرستان فومن به مناسب 5 دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله تجلیل شدند. این مراسم به همت کانون خبرنگاران شهرستان فومن و دانشگاه دامون برگزار گردید.

52 امدادگر جمعیت هلال احمر فومن تجلیل شدند

فرماندار فومن در این مراسم با بیان اینکه نباید عنصر داوطلب را از نیروهای جمعیت هلال احمر جدا کنیم، اظهارکرد: مسئولان باید برای ایجاد زیرساخت ها و امکانات و تجهیزات به این سازمان مردم نهاد و خدماتی یاری نمایند.

محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه 41 نوع پدیده طبیعی در سطح دنیا شناسایی شده است، اضافه کرد: 31 نوع پدیده از این بلایای طبیعی در ایران اتفاق افتاده است. در سال 2 هزار بلایای طبیعی در ایران رخ می دهد و بیش از هزار و 100 میلیارد ریال از اعتبارات کشور صرف جبران خسارت ناشی از این حوادث می گردد.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای به دست آمده 90 درصد از مردم کشور در معرض خطر این بلایا قرار دارند، گفت: البته عوامل انسانی نیز در بروز این خطرات نقش دارند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه یکی از عواملی که در سیل اخیر سبب ایجاد خسارت در این شهرستان شد عدم ساماندهی رودخانه ها در چند دهه اخیر و تجاوز به حریم آنها بوده است، بیان نمود: عدم مدیریت صحیح و وجود کمبودها در وقوع برخی از این حوادث نقش آفرین است کوشش شده تا اقدامات لازم برای کاهش خسارت این حوادث انجام گردد.

وی با بیان اینکه از مهرماه تاکنون 63 میلیارد تومان خسارت براثر حوادث طبیعی به شهرستان فومن وارد شده است، اضافه کرد: تاکنون 10 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است.

قاسم نژاد با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم در زمینه حوادث طبیعی، گفت: مسئولان باید در زمینه تامین زیرساخت ها کوشش نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3430

به "52 امدادگر جمعیت هلال احمر فومن تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 امدادگر جمعیت هلال احمر فومن تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید