گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و بین المللی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه به صورت تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و مسائل بین المللی از جمله تحولات اوکراین، لیبی و قره باغ مصاحبه کردند.

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و بین المللی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای فرانسوی اش امانوئل ماکرون روز آدینه به صورت تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

سرویس رسانه ای کاخ کرملین طی بیانیه ای در مورد گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون اعلام نمود: طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و تعاملات روسیه و فرانسه در عرصه های بین المللی به طور کامل مورد بحث و آنالیز نهاده شد و دو طرف توجه ویژه ای به مسئله ثبات، امنیت و اعتماد در اروپا داشتند. دو رئیس جمهور بر ضرورت تقویت فرآیند مذاکرات مرتبط با بحران داخلی اوکراین و اجرای پایدار اقدامات معین شده در تفاهم مینسک تأکید کردند.

کاخ کرملین در ادامه این بیانیه اضافه نمود: رئیس جمهور پوتین بعلاوه رئیس جمهور ماکرون را در جریان فرایند پیشرفت اجرای توافق سه جانبه [روسیه-ارمنستان-جمهوری آذربایجان] برای برقراری آتش بس در منطقه قره باغ که طی دو مرحله در نوامبر 2020 و ژانویه 2021 منعقد شد، قرار داد و اعلام نمود که اوضاع منطقه تا حد زیادی به علت حضور نیروهای صلح بان روسیه باثبات است.

در خاتمه این بیانیه هم آمده است: موضوع حل وفصل بحران لیبی هم در این گفتگوی تلفنی مطرح شد و دو طرف بر مواضع خود مبنی بر تقویت فرآیند سیاسی در لیبی با مشارکت همه بازیگران کلیدی این کشور تأکید کردند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59811

به "گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره موضوعات دوجانبه و بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید