کاخ سفید از تشدید بیماری کرونا و ناتوانی سیستم بهداشتی آمریکا خبر داد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گروه ویژه مبارزه با کرونای کاخ سفید به ایالت های مختلف آمریکا هشدار داد، همه گیری کرونا فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را افزایش داده و مراقبت از بیماران را به چالش کشیده است.

کاخ سفید از تشدید بیماری کرونا و ناتوانی سیستم بهداشتی آمریکا خبر داد

تارنمای هیل نوشت در گزارشی که کاخ سفید برای ایالت ها ارسال کرده آمده است:ما با توجه به شرایط کنونی افزایش ابتلا و کمبود ظرفیت بیمارستان ها در شرایط بسیار خطرناکی قرار داریم.

این گزارش شامل مجموعه ای از هشدارهای فوری است که در مغایرت کامل با رویکرد خود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا واقع شده است که عمدتا درباره بحران کرونا در چند روز گذشته سکوت کرده و وقتی درباره آن صحبت می کند فقط به موضوع ساخت واکسن می پردازد.

هیل نوشت: این هشدارها در حالی مطرح شده اند که آمریکا از افزایش بیش از 150 هزار نفری شمار مبتلایان در هر روز خبر می دهد. بیش از 98 هزار نفر در بیمارستان بستری هستند که فشار زیادی را بر بیمارستان ها وارد کرده است و کارشناسان نگران آن هستند که مبتلایان کرونا به دلیل دورهمی های مربوط به روز شکرگذاری در آمریکا و سفر بزودی افزایش یابد.

این گزارش هشدار می دهد که واکنش ایالت ها برای کاستن از شیوع ویروس در حوزه های چندی ناکافی است.

در این گزارش آمده است: همه ایالت ها و کشورها باید تلاش کنند آمار مبتلایان را پایین آورند تا به حفظ نظام بهداشتی در موارد اضطراری مربوط به بیماران کرونایی و غیرکرونایی کمک کنند.

در این هشدار از مقام های بهداشتی محلی خواسته شده کنترل امور را در اختیار گرفته و به مردم هشدارهای لازم را ارائه دهند.

این گزارش می افزاید: اگر سیاست های ایالتی و محلی بازتاب جدیت اوضاع کنونی نباشد همه مقام های بهداشت عمومی باید به طور مستقیم به ایالت ها هشدار دهند. باید به وضوح اعلام شود که اگر کسی بالای 65 سال سن دارد و دچار بیماری های زمینه ای جدی است نباید وارد اماکن عمومی شوند که کسی در آن بدون ماسک است. افراد زیر 40 سال باید فرض کنند که در صورت شرکت در گردهمایی ها در روز شکرگذاری مبتلا شده اند. به احتمال زیاد چنین افرادی فاقد علائم بیماری هستند.

مقامات بهداشتی دولت آمریکا از جمله آنتونی فائوچی بارها اشاره کرده اند که اماکن سربسته مانند رستوران ها با توجه به باز بودن آنها در بسکمک از ایالت ها منبع مهمی برای شیوع ویروس هستند.

در گزارش اخیر خواسته شده رستوران های سرپوشیده محدود شوند و اماکن محل تجمعات که در آنها افراد ماسک نمی زنند تعطیل شوند.

در این گزارش بر افزایش آزمایشات برای شناسایی افراد بدون علائم بیماری تاکید شده است.

دانشگاه جان هاپکینز بامداد پنجشنبه گفت که در 24 ساعت گذشته بیش از 2700 نفر در آمریکا بدلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که از ماه آوریل تا به امروز بی سابقه است.

بدین ترتیب شمار کل جانباختگان کرونا در آمریکا به 273 هزار و 181 نفر رسیده است. ، ایرنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47449

به "کاخ سفید از تشدید بیماری کرونا و ناتوانی سیستم بهداشتی آمریکا خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید از تشدید بیماری کرونا و ناتوانی سیستم بهداشتی آمریکا خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید