همدلی دولت با مجلس، مهمترین راه تحقق شعار سال جدید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال جدید، دولت باید با مجلس همدل باشد.

همدلی دولت با مجلس، مهمترین راه تحقق شعار سال جدید

احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح مهمترین موانع و مسائل فراوری اظهارکرد: در حال حاضر عمده ترین مشکل ما نقش مستقیم دولت در اقتصاد است و اساساً احساس فراورینماینده این است که دولت برای ثروت و اندوخته او نقشه کشیده است.

وی ادامه داد: به جای این که دولت داور باشد، به عنوان بازیکن عمل می نماید و در کنار سایر بازیکنان به رقابت می پردازد و طبیعی است که منافع دولت مزاحم منافع سایر فراوری نمایندگان می گردد و با توجه به اینکه نمی توان با دولت رقابت کرد، این موضوع باعث می گردد که هیچ فعالیت مالی دوام پیدا نکند مگر اینکه توام با رانت و فساد باشد.

وی با تاکید بر خروج دولت از اقتصاد، اضافه نمود: اگر دولت را از اقتصاد خارج کنیم و ثروت را به مردم بازگردانیم، مردم می توانند در بین خود رقابت نمایند و اگر قصد حمایت از فراوری وجود داشته باشد، باید به جای دادن رانت و امتیاز، دولت را از اقتصاد خارج و از این طریق مردم را توانمند کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال دولت که خود فراورینماینده خودرو است و فروش خودرو برایش منفعت دارد، تعرفه های سنگینی برای واردات خودرو مشخص می نماید و یا به سازمان استاندارد ابلاغ می نماید که از کم وکاستی های خودروهای فراوری داخل چشم پوشی کند و به بانک ها نیز می گوید برای خریداران خودرو 40 میلیون تومان وام بدهد و مردم در مقام انتخاب نیز ناچاراً این طریق را انتخاب می نمایند.

وی ادامه داد: طبیعتاً در این شرایط زمینه رقابت به وجود نمی آید و به جای این که حق مردم را به قصاب ها و نانواها بدهیم و به مردم بگوییم که بروید در صف بایستید و حق خود را بگیرید، حق مردم را به خودشان بازگردانیم.

وی در مورد مسائل بخش کشاورزی نیز گفت: گندم فراوری شده توسط کشاورزان به قیمت 4500 تومان خریداری می گردد در حالی که قیمت جهانی گندم 250 دلار است که هر کیلو تقریباً 25 سنت می گردد اما این رقم به کشاورزان ما داده نمی گردد و گندم را بر مبنای دلار 4200 تومان محاسبه می کنیم و در نتیجه کشاورز رغبتی به فروش گندم به دولت ندارد و محصولش را در خارج از مرزها به دلالان می فروشد و ما نیز ناچار می شویم گندم را از خارج وارد می کنیم.

بیگی، مهمترین راه تحقق شعار سال را همدل بودن دولت و مجلس برشمرد و تاکید نمود: سایر دستگاه ها هر آنچه را که دولت و مجلس تصویب کند، اجرا خواهند کرد و غیر از این چاره ای ندارند ولی دولت باید همت کند تا اقتصاد کشور را به سمت واقعی شدن ببرد یعنی مال و ثروت مردم را به خودشان بازگرداند.

وی اضافه نمود: ما نمی توانیم مردم را به حال خود رها کنیم ما باید مردم را توانمند نموده و ثروت را به مردم بازگردانیم چون ارباب واقعی کسی است که پول در اختیارش باشد و تا وقتی که تمامی پول، ثروت و قدرت در اختیار دولت باشد، دولت ارباب است.

وی متذکر شد: در این شرایط هر چقدر بگوییم مردم ولی نعمتان ما هستند، شعاری بیش نخواهد بود. ولی نعمت واقعی کسی است که پول، ثروت و قدرت در اختیارش باشد و لذا ما باید ثروت مردم را به خودشان بدهیم و این دولت است که باید در مقابل مردم تواضع داشته و طلب پول کند و مردم نیز به دولت پول دهند و دولت باید به صورت مداوم به مردم گزارش دهد که پول آنها را در کجا خرج نموده است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مورد نقش قوه قضائیه در تحقق شعار سال جدید نیز اظهار کرد: قوه قضائیه نقش پسینی دارد، یعنی اگر این فرآیند گفته شده پیاده گردد و بازهم فساد وجود داشت، قوه قضاییه با شمشیر خود می تواند فساد را جراحی نموده و عفونت را بیرون بکشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که کالبد روابط، جرم زا و فساد زا باشد، قوه قضائیه مدام درگیر این معلول ها خواهد بود و طبیعی است که اگر این فرایند اصلاح گردد، وظیفه قوه قضاییه کمتر می گردد اما درعین حال برخورد با مفسدین عبرت آموز خواهد بود.

وی اضافه نمود: تا زمانی که فرایند اقتصاد کشور اصلاح نگردد، قوه قضائیه همیشه درگیر انبوهی از پفراینده ها خواهد بود.

بیگی در خاتمه در رابطه با عملکرد دولت در مورد میزان تحقق شعار سال قبل نیز گفت: نقش دولت باید در عمل ظهور و بروز پیدا کند و نباید صرفا در دادن شعار خلاصه گردد در حالیکه تعطیلی بنگاه های مالی، بیکار شدن کارگران و... نشان می دهد که مبنای سیاست گذاری دولت نگاه به بیرون است و هیچ همتی از سوی دولت در مورد اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت داخلی وجود ندارد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54909

به "همدلی دولت با مجلس، مهمترین راه تحقق شعار سال جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدلی دولت با مجلس، مهمترین راه تحقق شعار سال جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید