صالحی امیری: ارز مورد نیاز در گاوصندوق کمیته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صالحی امیری دست به کار می شود و به توجه به اتفاق هایی که در حوالی المپیک افتاده، نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس ترتیب می دهد.

صالحی امیری: ارز مورد نیاز در گاوصندوق کمیته است

ایران ورزشی - صالحی امیری دست به کار می شود و به توجه به اتفاق هایی که در حوالی المپیک افتاده، نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس ترتیب می دهد. او این فرصت را غنیمت می شمارد تا از تاثیر به تعویق افتادن المپیک روی ورزش ایران بگوید که البته به نظر او اتفاق مثبتی است. رییس کمیته ملی المپیک از اوضاع مالی این روزهای ورزش می گوید و برنامه ای که برای حقوق ورزشکاران باید در نظر گرفته شود.

او در بخش ابتدایی صحبت هایش به سال قبل می رود و ازاستراتژی می گوید که قرار است امسال هم دنبال شود. او به نشست هایی که در حوزه بین الملل ورزش داشته، اشاره می کند و در ادامه از اوضاع مالی می گوید: در سال گذشته، با وجود همه محدودیت ها و به واسطه برخی اقدامات مانند جذب اسپانسر، به هدف گذاری بودجه ای رسیدیم طوری که صد درصد بودجه فدراسیون ها را پرداخت کردیم. ضمن اینکه کمک های خارج از بودجه مصوب هم داشتیم. صالحی امیری مثل همه نشست هایی که در آنها در رابطه با تاریخ شفاهی حرف می زند، این بار هم به فعالیتی که در این زمینه انجام شده، اشاره می کند و بعد هم یک جمله قابل تامل می گوید: معمولاً زمانی از رسانه یاد می شود که به آن نیاز است در حالی که رسانه در همه زمان ها باید حضور داشته باشد و بتواند آزادانه نقد کند. مدیران هم بپذیرند که در اتاق شیشه ای هستند و باید نقدها را بپذیرند. من از ابتدا پاسخگو بودم و روز خداحافظی هم این کار را انجام می دهم.

بین 10 تا 20 سهمیه دیگر می گیریم

با عبور از این موارد که بیشتر گزارش کار صالحی امیری و کمیته ملی المپیک در سال 98 است، نوبت به خبرنگاران حاضر در این ویدیو کنفرانس می رسد تا سوالات خود را بپرسند. اولین سوال درباره عقب افتادن المپیک است که از نظر رییس کمیته این یک فرست برای ایران است: تعویق المپیک زیانی برای ورزش ایران نداشت. البته من از منظر فرصت و تهدید می گویم، این تعویق برای ما فرصت بود نه تهدید چون یک سال برای برگزاری اردوها و ایجاد شرایط ایده آل زمان داریم. همچنین با چند مسئله حساس مانند مصدومیت سهراب مرادی، حسن یزدانی و حمیده عباسعلی روبرو بودیم. با تعویق المپیک، زمان مناسب برای بازگشت به تمرین و بهبودی کامل این افراد ایجاد شده است. ضمن اینکه در فرصت باقیمانده می توانیم بین 10 تا 20 سهمیه دیگر بگیریم.

صالحی امیری تاکید دارد که به سلامت ورزشکاران اهمیت بیشتری می دهیم: علاوه بر ایران خیلی از کشورهای دیگر هم متقاضی تعویق المپیک بودند. البته ایران خیلی از زودتر از این کشورها درخواستش را بیان کرد. وقتی کمیته بین المللی المپیک تعطیل شد و خیلی از کشورهای مطرح از حضور در بازی ها امتناع کردند، نخست وزیر ژاپن متقاعد شد که کوتاه بیاید. ضمن اینکه الان شرایط مشابه برای همه کشورها ایجاد شده است.

120 میلیارد بودجه خوبی برای ما است

در شرایطی که پیش بینی می شود، ورزش روزهای بی پولی در پیش داشته باشد، صالحی امیری از بودجه 120 میلیارد تومانی حرف می زند: این بودجه خوبی است. از ابتدا ارتقای بودجه 150 میلیاردی برای کمیته - به مرور و تدریجی - را در برنامه داشتیم که حالا به مرز آن نزدیک شده ایم. البته کنار این بودجه، ارز لازم را هم در اختیار داریم. این ارز در صندوق کمیته است و مسئله ای از این حیث برای المپیک نداریم. در کل اینکه از تعویق المپیک ضرر نکردیم چون اگر هزینه ای شده، بابت آن 52 سهمیه ای است که گرفته ایم.

علی نژاد در ابطال انتخابات دوومیدانی شجاعت به خرج داد

با وجود اینکه خیلی از اهالی دوومیدانی از حمایت صالحی امیری از کیهانی در جهت انتخابات فدراسیون دوومیدانی می گویند؛ اما رییس کمیته این موضوع را تکذیب می کند: در مورد ریاست فدراسیون دوومیدانی هم آخرین جمع بندی من با سلطانی فر یک جمله بود و اینکه از هیچ فردی حمایت نمی کنیم و اینکه هر یک از دو کاندیدای موردنظر (کیهانی و داوری) رأی بیاورند، حمایت می شوند. در مورد کیهانی با واسطه یا بی واسطه حمایت نداشته ام. رئیس کمیته ملی المپیک نباید خودش را هزینه اشخاص کند.

او درباره ابطال انتخابات هم می گوید: آقای علی نژاد شجاعت به خرج دادند و وقتی دیدند که ایرادی قانونی وجود داشته، شخصا انتخابات را لغو کردند که این موضوع نه در دفاع از کیهانی بود و نه در جهت تخریب داوری.

شاید انفرادی ها دست به کار شوند

موضوع آماده سازی المپین ها و حفظ آمادگی آنها یکی از مواردی است که دغدغه هایی را برای مسوولان المپیکی ایران ایجاد کرده است؛ دغدغه ای که البته همه ورزش دنیا با آن روبرو است. صالحی امیری درباره چگونگی پیگیری تمرینات المپین ها می گوید: بر اساس راهکارهای ستاد مقابله با کرونا برنامه های خود را پیش می بریم. هر روزی این ستاد اجازه بدهد، برنامه های خود را شروع می کنیم. فعلاً تا پایان فروردین ماه اجازه هیچ فعالیتی نداریم. باید منتظر دستورالعمل ستاد برای اردیبهشت ماه باشیم. البته در برخی موارد اینگونه عنوان شده که شرایط برای تمرین انفرادی مهیا شود اما در برخی رشته ها مانند کشتی واقعاً این موضوع امکان پذیر نیست. وقتی آکادمی بازگشایی شود، نمی توان آن را به صورت شخصی در اختیار ورزشکاری قرار داد. در هر صورت در نشست روز سه شنبه ستاد عالی در این زمینه هم صحبت می کنیم و تصمیم می گیریم. او با این توضیح درباره اینکه چه زمانی به فدراسیون ها پولی پرداخت می شود، می گوید: منطق بودجه اینگونه است که فروردین ماه، دولت حقوق و مزایا را می دهد و اردیبهشت ماه اولین مرحله بودجه واریز می شود. بنابراین فکر می کنیم اولین پرداختی ما به فدراسیون ها اردیبهشت ماه باشد.

امجدیه، موزه ورزش می شود

صالحی امیری در لابلای حرف هایش به موضوع جالبی در ارتباط با موزه ورزش اشاره می کند: فعلاً 3 هزار شیء از قهرمانان به یادگار گرفته شده اما ورزشکاران به مرور گرایش بیشتری به آن پیدا کرده اند. پیشنهاد کردیم که ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) به موزه تبدیل شود البته با حفظ ساختار فعلی اما باید بخش هایی از آنکه تخریب شده است، ترمیم شود. مدیریت شرکت توسعه به دنبال اجرای این طرح است. با موزه افتتاح شده در محل کمیته که به صورت بسته است و موزه امجدیه به عنوان موزه روباز، به مجموعه فرهنگی کاملی در ورزش دست پیدا می کنیم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27913

به "صالحی امیری: ارز مورد نیاز در گاوصندوق کمیته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: ارز مورد نیاز در گاوصندوق کمیته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید