شیمی بازار در راستای توسعه صنایع شیمیایی کشور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در بیشتر کشورها یکی از پرحجم ترین اقلام صادرات و وارداتی مربوط به مواد شیمیایی است.

شیمی بازار در راستای توسعه صنایع شیمیایی کشور

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام شیمی بازار، ایران با دارابودن اولین ذخایر گازی دنیا، چهارمین ذخایر نفتی و قرار دریافت در میان 10 کشور اول منابع معدنی دنیا در کنار موقعیت ژئوپولتیک خود، این امکان بالقوه را دارد که به یکی از قطب های فراوری و صادرات محصولات شیمیایی دنیا تبدیل گردد و کمکی به رشد خرید و فروش مواد شیمیایی داشته باشد. منظور از محصولات شیمیایی، فقط مواد اولیه، پایه پتروشیمی و معدنی (مانند اسید فسفریک) نیست، بلکه کل زنجیره فراوری محصولات شیمیایی تا سطح پیشرفته ترین و بالاترین ارزش افزوده مدنظر است.

در سال های گذشته 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در صدر جدول صادرنمایندگان محصولات شیمیایی بوده اند و کشورهای آمریکا و چین در صندلی دوم و سوم قرار داشتند. سوئیس، ژاپن، جمهوری کره، سنگاپور، کانادا، هند و چین تایپه در رده های بعدی این فهرست قرار دارند. مزیت رقابتی این کشورها در صنایع تبدیلی مواد شیمیایی است. اگر صنایع فراوریی در ایران بتوانند از ظرفیت های خود برای فراوری مواد شیمیایی استفاده نمایند، دیگر احتیاجی به خام فروشی فراورده های نفتی وجود نخواهد داشت و ارزش فراوری داخلی زیادی را برای کشور فراهم خواهند کرد.

همچنین یکی از اقلام پرمصرف وارداتی در ایران مواد شیمیایی است، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، 68% حجم واردات کالا و مواد اولیه به کشور این گونه اقلام بوده است. مواد شیمیایی در بسکمک از صنایع تبدیلی به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته واردات مواد شیمیایی با مسائل زیادی روبرو شده است. بسکمک از کالاها از کشورهای واسطه خریداری می شوند که هزینه های اضافی را بر واردنمایندگان تحمیل می نماید. مسائلی که در زمینهٔ واردات محصولات شیمیایی وجود دارد، ترجیحات فعالان این صنعت را به تهیه این مواد از داخل کشور سوق داده، به گونه ای که بعضاً شرکت ها ترجیح می دهند مواد اولیه خود را نیز فراوری نمایند.

شرکت ها برای فراوری مواد شیمیایی جدید احتیاج به دانش فراوریی دارند. دانش فراوری در زمینه محصولات شیمیایی درگرو بررسی ماده و تهیه فرمولاسیون آن است. به دلیل تخصصی بودن این امر و احتیاج به تحقیقات خاص آزمایشگاهی بیشتر شرکت های فراوریی برای تهیه دستور فراوری ماده جدید، ناتوان هستند. برای کمک رساندن به این گونه صنایع، شرکت های دانش بنیان و پژوهشکده های مطالعاتی بهترین گزینه هستند. شرکت های دانش بنیان با به کارگیری متخصصان و تجهیزات خاص آزمایشگاهی خود می توانند احتیاج شرکت های فراوریی را رفع نمایند.

خلاء مشهود درزمینه عدم وجود حلقه ارتباطی بین سرمایه گذاران و فراورینمایندگان مواد شیمیایی با پژوهشکده ها و شرکت های دانش بنیان است. بسکمک از شرکت های دانش بنیان با استفاده از توان علمی و آزمایشگاهی خود قادر به تهیه فرمولاسیون مواد هستند، اما به دلایل مختلف نداشتن سرمایه و تجهیزات کافی یا عدم تمایل به وارد شدن در بحث فراوری و... امکان فراوری حجم بالای مواد را ندارند. از طرف دیگر شرکت های فراوریی با وجود داشتن سرمایه و تجهیزات، دانش کافی جهت فراوری مواد جدید را ندارند. به همین دلیل نبود سیستم برقرارنماینده پیوند بین این دو مجموعه بسیار مشهود است.

شیمی بازار با درک وجود این خلاء ارتباطی و پیرو درخواست های شرکت های فعال صنایع شیمیایی با ارائه برنامه های تخصصی خود، طرح ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان و پژوهشکده های مطالعاتی در این پلتفرم در نظر گرفته است.

شیمی بازار به عنوان اولین پلتفرم B2B در حوزه خریدوفروش مواد شیمیایی در راستای ارائه خدمات بیشتر و رفع کردن احتیاج فعالان این صنعت، طرح ویژه ای برای همکاری با شرکت های دانش بنیان صنعت مواد شیمیایی ارائه نموده است. شرکت های دانش بنیان می توانند در حوزه های گوناگون از امکانات این پلتفرم بهره ببرند.

شرکت های دانش بنیان با ایجاد پروفایل اختصاصی خود در شیمی بازار از دو فرصت بهره مند می شوند:

1- تجاری سازی محصولاتی که خود در سطوح آزمایشگاهی فراوری نموده اند:

شرکت های دانش بنیان با استفاده از پلتفرم شیمی بازار می توانند مشتریان بالقوه خود را پیدا نمایند و از مزایای بازاریابی دیجیتال بهره ببرند.

2- در اختیار قرار دادن دانش فراوری مواد به شرکت های دیگر:

اگر شرکتی تمایل به تجاری سازی محصول و فراوری در حجم بالا را نداشته باشد، با استفاده از این پلتفرم و اتصال به دیگر فراورینمایندگان مواد شیمیایی می تواند خدمات مشاوره ای به شرکت های دیگر ارائه و آن ها را برای تجاری سازی محصول خاص کمک کند. به دلیل تخصصی بودن پلتفرم شیمی بازار امکان اتصال و ارتباط دریافت با شرکت های تخصصی شیمیایی به راحتی امکان پذیر است.

با هدف کمک رساندن هر چه بیشتر و در راستای رسالت شیمی بازار، فرصت ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. شرکت های دانش بنیانی که مجوزهای لازم را از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دریافت نموده اند، با حضور در این پلتفرم می توانند از تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده بهره مند شوند. شرکت های دانش بنیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تماس های 02186046725 و 02186046368 و 02186046071 و یا به وسیله سایت Chemibazar.com با ما در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26467

به "شیمی بازار در راستای توسعه صنایع شیمیایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیمی بازار در راستای توسعه صنایع شیمیایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید