سرگرمی بچه ها در قرنطینه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اولین و سخت ترین قدم این است که به بچه، حتی در سن بالاتر از دبستان بفهمانید خبری از تعطیلات نیست و هنوز باید هم درس بخواند هم مشق شب بنویسد هم به معلمش نشان دهد که شاگرد خوبی است.

سرگرمی بچه ها در قرنطینه

شیوع کرونا و اعلام قرنطینه محدودیت های بی سابقه ای را در بسکمک از کشور های جهان از جمله بریتانیا به وجود آورد؛ محدودیت هایی که در عمل سبک معمول زندگی بسکمک را دگرگون ساخت، بویژه خانواده هایی که فرزند مدرسه رو داشتند.

بچه ها ناگهان خانه نشین شدند. در بریتانیا بچه ها از هشت و نیم صبح تا سه و نیم بعدازظهر در مدرسه هستند. یعنی هفت ساعت. حالا با تعطیلی مدارس وظیفه پر کردن این ساعت ها، سرگرم کردن و بخش بزرگی از آموزش به عهده والدین است؛ والدینی که خود باید یا از خانه کار کنند یا بیرون از خانه.

مدارس برنامه های درسی را از طریق پست، اپلیکیشن و وبسایت های آموزشی برای بچه ها می فرستند، معلم ها روز به روز تکالیف را در اپلیکیشن یا سایت مدرسه می گذارند و توقع دارند مادر و پدری که خود هزار کار دارند همه کار ها را رها کرده و فقط به درس و مشق فرزندشان بپردازند.

هر از چند گاهی هم نامه یا ای میلی مبنی براینکه شوخی در کار نیست و همه چیز اجباری است به دست والدین می رسد؛ درواقع این ها هنوز شاگرد مدرسه اند در حالی خبری از خود مدرسه نیست.

قدمی سخت؛ تعطیلات در کار نیست، خانه مدرسه است

اولین و سخت ترین قدم این است که به بچه، حتی در سن بالاتر از دبستان بفهمانید خبری از تعطیلات نیست و هنوز باید هم درس بخواند هم مشق شب بنویسد هم به معلمش نشان دهد که شاگرد خوبی است.

با شرایط جدید چه باید کرد؟

قبل از هر چیز یک جدول زمانی و یک برنامه روزانه تنظیم کنید. جدول را به دیوار بزنید و تلاش کنید همه چیز مطابق برنامه پیش برود. جدول نباید تنها به تکالیف مدرسه ختم شود. سعی کنید یادگیری را به تفریح تبدیل کنید. به همین خاطر آشپزی، نقاشی و رفتن به حیاط (البته اگر در آپارتمان زندگ نمی کنید) و باغبانی برای سرنرفتن حوصله از ضروریات است.

با بچه ها صحبت کنید و شرایط جدید را توضیح دهید و تاکید کنید این شرایط موقت است و برای عبور از آن همه باید به هم کمک کنیم. به او بگویید کار کردن در خانه برای شما هم سخت است و به کمک او احتیاج دارید؛ مثلا زمانی که در جلسه هستید خانه آرام باشد.

استفاده از تبلت، تلفن و تلویزیون را محدود کنی. نشستن طولانی مقابل صفحه مانیتور هم عوارض جسمانی دارد هم به سلامت ذهن آسیب می زند و می تواند خواب را هم مختل کند. کلید موفقیت در تنوع است. تمرین های ورزشی، خواندن یک کتاب خوب و یاد دریافت مهارت جدید همگی راه های مناسبی برای جلوگیری از مدام جلوی تلویزیون و کامپیوتر بودن است.

شاید برای پدر و مادر هایی که این روز ها از شرایط موجود کلافه شده اند این حرف خنده دار باشد که از اینکه می توانید بیشتر با هم باشید لذت ببرید. اما بالاخره راه هایی هست. با هم کار های هنری انجام دهید. آشپزی کنید، شیرینی بپزید. پازل درست کنید. شعر بنویسید. قصه تخیلی بنویسید.

روزنامه دیواری درست کنید. از فرزندتان بخواهید خاطرات این روز ها را بنویسد و خودتان هم کمکش کنید. گُل کاری و باغبانی و گِل بازی را تقریبا همه بچه ها دوست دارند. با هم از طبیعت چیز های جدید یاد بگیرید.

جستجوی گنج در خانه

نقشه ای بکشید و چند شی جذاب را جایی از خانه پنهان کنید و از کودکتان بخواهید با کمک نقشه آن ها را پیدا کند. می توانید از کودک هم بخواهید دقیقا مثل شما نقشه ای بکشد و چیز هایی را در اتاقی پنهان کند تا شما پیدا کنید. برای جذاب شدن بازی می توانید لباس دزدان دریایی را هم به فرزندتان بپوشانید.

آزمایش های علمی

انجام آزمایش های ساده علمی در خانه یکی از راه های جذاب برای سرگرم کردن بچه ها و خوراک خوبی برای حس کنجکاوی آن ها است. با بازی های علمی ساده به کودکتان اجازه دهید خلاقیت هایش را ابراز کند و از جهانی اطراف بیاموزد.

این آزمایش ها به مهارت های زبانی و برقراری رابطه هم کمک می کنند، به بچه ها پشتکار و اعتماد به نفس یاد می دهند و به آن ها می آموزند قرار نیست هر چیزی بار اول درست از آب درآید.

هنر و کاردستی

بچه ها عاشق تجربه با حس لامسه و درهم و برهم ریختن هستند. کار هنری یکی از بهترین راه ها و ابزار برای بچه ها در هر سنی است که خودشان را بیان کنند و خلاق باشند. کار هنری به رشد مغز و سلامت روان بچه ها هم کمک می کند.

با هم خمیر بازی کنید. تا می توانید با بچه ها نقاشی بکشید و لذت رنگ آمیزی را به آن ها بیاموزید. اجازه دهید سطوح مختلف و اشیای مختلف را رنگ کنند. تشویقشان کنید با اشیا به درد نخور کلاژ های جورواجور درست کنند.

کنج خلوت

همه ما به یاد داریم که در بچگی عاشق درست کردن اتاقی با پارچه و ملافه بودیم که در آن قایم شویم و یا خلوت کنیم. حالا وقت مناسبی است که با استفاده از بالش ها، کوسن ها و میز و صندلی ها درست کردن این کنج خلوت را به بچه هایمان هم یاد دهیم.

شیرینی پزی

یکی از هیجان انگیزترین راه های سرگرم کردن بچه ها شیرینی پزی است. چرا؟ چون تا می توانند همه چیز را مخلوط می کنند و آشپزخانه را به هم می ریزند و در آخر چیزی را که تولید می کنند با عشق و ولع می خورند. همه بچه ها عاشق شیرینی هستند و چه بهتر از این که به آن ها شیرینی پزی یاد بدهیم؟

شوی تلویزیونی بسازید

با عروسک و اسباب بازی های محبوب کودکتان یک شوی تلویزیونی بسازید. می توانید از خودتان فیلمبرداری کنید و بعد در تلویزیون پخش کنید و لذت ببرید. حتی می توانید از فرزندتان بخواهید شخصیت محبوبش را با چیز های ریز و درشت مثل جوراب و دکمه و مهره بسازد و با آن شو اجرا کند.

از کارتن خالی استفاده کنید

این روز ها خیلی از ما خریدهایمان را آنلاین انجام می دهیم. کارتون ها را دور نریزیم. بچه ها می توانند از کارتون ها به عنوان قطار، ماشین، هواپیما و حتی کشتی دزدان دریایی استفاده کنند، آن ها را رنگ آمیزی کنند و ساعت ها سرگرم شوند.

اجرای موسیقی

قابلمه ها، ماهیتابه ها و ملاقه ها تنها برای آشپزی نیستند، می توانند دم و دستگاه عریض و طویلی برای اجرای یک کنسرت پرسر و صدای خانگی باشند. می توانید با هم آواز بخوانید و یا موسیقی هیجان انگیزی بگذارید. فقط با مواظبت از اعصاب همسایه ها.

وقتی محیط شاد و امنی برای فرزندتان فراهم کنید راحت تر می توانید او را برای انجام تکالیف مدرسه پشت میز بکشانید. بالاخره قرنطینه تمام خواهد شد و بچه ها به مدرسه برمی گردند. هر چند این روز ها سخت است و سرکله زدن با بچه هایی که بمب انرژی هستند کار ساده ای نیست.

ولی شاید تنها فرصت برای بیشتر در کنار هم بودن هم باشد. پس سعی کنید تا می توانید با راه های خلاق هم خودتان لذت ببرید هم جهانی ترسناک این روز ها را برای کودکتان شاد کنید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: فرادید
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29986

به "سرگرمی بچه ها در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرمی بچه ها در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید