روغن جادویی آرگان روغن جادویی آرگان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. این روغن را از هسته میوه درخت آرگان تهیه می نمایند و یکی از گرانترین روغن های دنیا و به طلای مایع معروف است.

روغن جادویی آرگان روغن جادویی آرگان

روغن جادویی آرگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از لافارر امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. این روغن را از هسته میوه درخت آرگان تهیه می نمایند و یکی از گرانترین روغن های دنیا و به طلای مایع معروف است.

زنان مراکشی از سال ها پیش، برای جوان سازی و تغذیه پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می کردند. امروز نیز، بسیاری از سلبریتی ها برای شادابی و محافظت از پوست و موی خود از این روغن استفاده می نمایند.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان دارد. این روغن برای انواع مختلف مو و پوست مفید است. ادامه مقاله را بخوانید تا با خواص روغن آرگان برای پوست و مو، و چگونگی استفاده از آن آشنا شوید. مطمئنیم بعد از خواندن این مقاله، اگر به روغن ارگان دسترسی داشته باشید، آن را در برنامه مراقبتی پوست و موی خود قرار می دهید.

خواص روغن آرگان برای پوست

پوست را سالم و درخشان می نماید.

روغن آرگان مملو از آنتی اکسیدان های مناسب و اسیدهای چرب لازم است. به همین دلیل، پوست را ترمیم و پاکسازی می نماید.

قبل از اینکه به رختخواب بروید، مقدار کمی از روغن را روی پوست خود بزنید. سپس، به آهستگی آن را ماساژ دهید تا پوستی درخشان، سالم و لطیف داشته باشید.

پیری زودرس را به تأخیر می اندازد.

افزایش آلودگی هوا و پرتوهای مضر خورشید آسیب زیادی به پوستتان می زنند. به دلیل این آسیب ها، رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع می شوند و سطح مرطوب پوست را از بین می برند.

در نتیجه، پوستتان خشک می گردد. از طرف دیگر، پوست شما در معرض پیری زودرس قرار می گیرد. ویتامین E موجود در روغن آرگان صدمات رادیکال های آزاد را خنثی می نماید. همچنین، ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوستتان را افزایش می دهد و کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

یک ماده مغذی مناسب برای پوست های حساس است.

پوست های حساس به طور مرتب باید پاک و مرطوب شوند. روغن آرگان بهترین گزینه برای این کار است. قبل از خواب مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوستی مرطوب و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. حتی می توانید، از پاک نماینده های حاویِ روغن آرگان در حمام نیز بهره ببرید.

راهی طبیعی برای داشتن لب هایی نرم

داشتن لب هایی نرم و براق کار آسانی است. فقط کافی است 3 تا 4 قطره روغن آرگان را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید. با استفاده از این مخلوط سلول های مرده پوست لبتان را از بین ببرید تا لب هایی درخشان داشته باشید.

پیشگیری و یاری به درمان آکنه

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامینE ، یک ماده ضد التهاب عالی است. افرادی که از آکنه رنج می برند، می توانند از خواص طبیعی و ضد التهاب روغن آرگان برای مقابله و پیشگیری از آکنه استفاده نمایند. همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش ها را از بین می برد.

ترمیم ترک های پوستی (STRETCH MARKS)

یکی دیگر از خواص روغن آرگان یاری به بهبود ترک های پوستی است. می توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود ماساژ دهید تا از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص شوید. تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری می نمایند.

ناخن های شما را صاف و درخشان نگه می دارد.

ناخن های براق و صورتی، سلامت شما را نشان می دهد. می توانید برای داشتن ناخن های صاف و درخشان از روغن آرگانِ غنی شده با ویتامین E بهره ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناخن هایتان را به طور مرتب با روغن آرگان ماساژ دهید. این کار، ساختار ناخن ها را تقویت و آنها را درخشان می نماید.

درمان طبیعی اختلالات مختلف پوستی

روغن آرگان به دلیل ماهیت ضد التهاب و خواص ترمیم نمایندگی و نرم نمایندگی خود، راهکاری مطلوب و طبیعی برای پوست هایی است که به دلایل مختلف (مانند آبله مرغان و اگزما) ملتهب شده اند.

کِرِمی طبیعی برای اصلاح

دست نگه دارید و پول زیادی بابت کرم های اصلاح پرداخت نکنید. روغن آرگان می تواند دو برابر کرم های اصلاح برای شما کارایی داشته باشد. فقط چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز خود بمالید و اصلاح کنید.

به این ترتیب از شر تمام موهای زائد خلاص می شوید. حتی می توانید به جای کرم بعد از اصلاح (افترشیو) از این روغن بهره ببرید، این کار به نرمی و آبرسانی پوست شما یاری می نماید.

خواص روغن آرگان برای مو

دانستید که روغن آرگان برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. جالب است بدانید این روغن برای موهای شما نیز خواص زیادی دارد که بعضی از آنها را در ادامه می خوانید:

خداحافظی با مو خوره

افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند، حتماً باید روغن آرگان را امتحان نمایند. استفاده مرتب از این روغن می تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه مو نفوذ و آن را از درون تقویت می نماید.

این کار به سلامت موهای شما یاری می نماید و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، می توانید از شامپو و نرم نماینده هایی بهره ببرید که حاوی روغن آرگان هستند.

حالت دهنده موهای وز

اسیدهای چرب امگا 9، امگا 3 و ویتامین E راه حلی مناسب برای موهای وزی است که حالت نمی گیرند. به آسانی می توانید موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط با رطوبت دهی، صاف کنید.

فقط چند قطره روغن آرگان را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می توانید به آسانی و بدون احتیاج به آبکشی موهای خود را حالت دهید.

درخشندگی مو

موهای شما همانند پوستتان، در معرض آسیب های زیادی است، مثل آلودگی هوا و نور خورشید. تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگیِ شما شرایط را بدتر می نماید. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف، به استحکام و نرمی موهای شما یاری می نماید.

این روغن درخشندگی و نرمی طبیعی را به موهایتان بر می گرداند. روغن آرگان را روی موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را بشویید. دست کم هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

ترمیم موهای آسیب دیده

یکی دیگر از خواص روغن آرگان یاری به ترمیم موهای آسیب دیده است. اگر بیش از حد از مواد شیمیایی بهره ببرید، درخشندگی و سلامت موهای شما به خطر می افتد. روغن آرگان، موهای شما را ،از فولیکول (ریشه مو) تا نوک مو، تقویت می نماید. با استفاده از روغن آرگان، موهایتان بار دیگر قوی و هیدراته می گردد و نرمی و انعطاف خود را به دست می آورد.

درمان طبیعیِ شوره سر

شوره زمانی ایجاد می گردد که پوست سرتان خشک باشد. مقداری روغن آرگان را روی پوست سر خود بمالید و آن را با نوک انگشتان خود و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را ادامه دهید تا روغن به ریشه موهایتان نفوذ کند.

حوله عظیم و تمیزی را در آب داغ فرو کنید. بعد آن را فشار دهید. آب اضافی حوله را بگیرید و مو و پوست سر خود را با آن بپوشانید. این کار باعث می گردد پوست سر شما به صورت کامل هیدراته گردد. برای یاری به درمان شوره سر، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

حالت دهنده طبیعیِ مو

می توانید به جای حالت دهنده های شیمیایی از روغن بدون چربی و سبکِ آرگان بهره ببرید. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بزنید. با این کار موهایتان در برابر حرارت کمتر آسیب می بیند. ضمناً، این کار موهای شما را برای زمان طولانی تری صاف و نرم نگه می دارد.

فواید روغن آرگان برای سلامت

کاهش سطح کلسترول

کاهش سطح کلسترول خون یکی دیگر از خواص روغن آرگان است. تحقیقات نشان می دهند که روغن آرگان با داشتن استرول های گیاهی (شوتنول و اسپین استرول) ،که در روغن های گیاهی دیگر پیدا نمی گردد، التهاب بدن را کاهش می دهد. استرول های گیاهی (فیتواسترول ها) اسیدهای چرب غیر اشباعی هستند که به افزایش چربی مفید خون (HDL) در بدن یاری می نمایند.

روغن آرگان با داشتن استرول های گیاهی به کاهش جذب کلسترول در بدن یاری می نماید. همچنین، مصرف این روغن، گردش خون را بالا می برد و به بهبود سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

سلامت دستگاه گوارش

اگر از سوء هاضمه رنج می برید، روغن آرگان را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این کار غلظت آنزیم پپسین را در شیره گوارشی افزایش می دهد. پپسین از سلول های اصلی معده ترشح می گردد و به هضم پروتئین ها یاری می نماید. بنابراین، هضم غذا را آسان و به سلامت دستگاه گوارش یاری می نماید.

روغن آرگان حاوی فلاونوئید است. فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی هستند که التهابات داخلی و خارجی را کاهش می دهند.

تا اینجا با خواص شگفت انگیز روغن آرگان آشنا شدید، در ادامه، روش مصرف و چگونگی انتخاب روغن آرگان اصل را به شما می گوییم.

چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم؟

توصیه می کنیم حتماً از روغن آرگان خالص بهره ببرید. اما، چگونه روغن اصل را تشخیص دهیم؟ دانستن نکات زیر در انتخاب روغن آرگان اصل به شما یاری می نماید:

1 مواد تشکیل دهنده

اضافه کردن مواد افزودنی به روغن آرگان، ممکن است کیفیت و خواص آن را از بین ببرد. پس، حتماً روغن آرگانی را انتخاب کنید که مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و رایحه ندارد.

2 بسته بندی

روغن آرگان خالص فقط در بطری های شیشه ای تیره رنگ عرضه می گردد. چون اگر نور به آن بتابد، خواص خود را از دست می دهد. مطمئن شوید روغنی که می خرید در ظرف های پلاستیکی نباشد، چون پلاستیک با روغن آرگان واکنش نشان می دهد و این واکنش مخرب است.

3 قیمت

فراوری آرگان اویل خالص کار سختی است. پس، نمی توانید آن را با قیمتی کم خریداری کنید. مواظب باشید، افراد سودجو با قیمت کم می خواهند شما را وسوسه نمایند.

4 عطر و رایحه

بوی روغن آرگان شبیه بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی است و چون خیلی سریع جذب پوست و مو می گردد، رایحه آن بعد از چند دقیقه از بین می رود. یادتان باشد، با خرید روغن های دارای رایحه مصنوعی، از داشتن روغن اصل با مواد مغذی بی بهره می مانید. پس توصیه می کنیم، روغن های آرگان با رایحه مصنوعی یا بدون بو را نخرید.

5 بافت روغن

روغن آرگان اصل روان، غیر چرب و کمی غلیظ است. این روغن سبک است و هنگامی که آن را روی پوست می مالید، خیلی سریع جذب پوست می گردد.

6 رنگ روغن آرگان

روغن آرگان اصل که برای مصارف آرایشی استفاده می گردد، رنگ طلایی روشن دارد. در حالیکه، رنگ روغن آرگان اصل مخصوص آشپزی، طلایی تیره است.

7 برچسب های روی بطری روغن

مطمئن شوید روغن آرگانی که می خرید، مجوز های لازم را داشته باشد و روی برچسب آن عباراتی همچون 100 درصد خالص را نوشته باشند.

8 وجود رسوب های ابری شکل و غبارآلود

روغن آرگان با کیفیت، شفاف است. ببینید در شیشه روغن آرگانی که تهیه نموده اید رسوب وجود دارد؟ ناخالصی ها ،حتی به اندازه خیلی کم، اثربخشی و کارایی روغن آرگان را از بین می برند.

9 موارد استفاده

به طور کلی، دو نوع روغن آرگان فراوری می گردد: مخصوص آرایش و آشپزی. برای مراقبت از پوست حتماً از نوع آرگان آرایشی بهره ببرید. برای فراوری روغن آرگان آشپزی، ابتدا هسته های آرگان را بو می دهند، اما برای فراوری روغن آرگان آرایشی از این مرحله صرف نظر و از هسته های خام آن استفاده می نمایند تا مواد مغذی ای که برای مصارف آرایشی مورد احتیاج است، از بین نرود.

10 محل فراوری و فروش کالا:

آخرین نکته ای که باید به آن دقت کنید کارخانه فراوری نماینده روغن آرگان است. یادتان باشد برای بهره مندی کامل از خواص روغن آرگان، این محصول را فقط از مراکز معتبر و دارای مجوز بخرید.

روش استفاده از روغن آرگان

همانطور که خواندید، روغن آرگان برای تقویت سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می گردد. در ادامه روش استفاده از این روغن را برای سلامت و زیبایی پوست و مو می خوانید:

1 حالت دهی عمیق به مو

بعد از شست وشوی موهایتان، چند قطره روغن آرگان را روی موهای خود بمالید و سپس آنها را شانه کنید. هرچه این روغن زمان بیشتری روی موهایتان بماند، بیشتر به آنها حالت می دهد.

پس اگر نمی خواهید موهایتان خیلی حالت بگیرد، زمان زیادی آن را روی موهای خود نگه ندارید و بر عکس. همچنین، می توانید روغن اضافه را از ساقه های موهای خود با شامپویی ملایم بشویید. به این ترتیب موهایی نرم و درخشان خواهید داشت. برای نتیجه گیری بهتر، این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

2 کاهش ترک های پوستی

سه قطره روغن آرگان را کف دست خود بریزید. سپس کف دست ها را به هم بمالید. با حرکات دایره ای، دست های خود را روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید. این کار را مرتب انجام دهید تا آثار ترک های پوستی کمرنگ گردد و ناحیه مورد نظر، لطافت و نرمی خود را بازیابد.

3 هیدراته کردن پوست

3 تا 4 قطره روغن آرگان را روی صورت و گردن خود بمالید. نوک انگشتان خود را به صورت دورانی به سمت بالا حرکت دهید تا پوستتان رطوبت رسانی گردد. برای داشتن پوستی نرم و درخشان این کار را دوبار در روز انجام دهید.

4 تقویت ناخن ها

یک قاشق چایخوری از این روغن را داخل یک کاسه کوچک بریزید. انگشت اشاره خود را در روغن فرو کنید و سپس ناخن ها و لایه کوتیکول اطراف آن را با روغن ماساژ دهید. برای نتیجه گیری بهتر و داشتن ناخن هایی سالم و درخشان، این کار را روزی یک بار (ترجیحاً قبل از خواب) انجام دهید.

چگونه روغن آرگان را نگهداری کنیم؟

اگر روغن آرگان را در شرایط مناسبی نگهداری کنید، برای مدت بیشتری از آن استفاده خواهید کرد. پس، روغن آرگان را در مکانی تاریک، سرد و دور از گرما و نور نگهداری کنید. حتماً از ظرف ها یا بطری های شیشه ای برای نگهداری آن بهره ببرید. چون نگهداری آن در ظرف های پلاستیکی یا فلزی، به علت داشتن عناصر فلزی، ممکن است سبب ایجاد ناپایداری در روغن گردد.

روغن آرگان از ترکیبات ضد میکروبی، آنتی اکسیدان ها و انواع مختلف مواد مغذی قوی تشکیل شده است. به راستی، این روغن گنجینه ای ارزشمند از دل طبیعت است.

روغن آرگان به دلیل دسترسی سخت به آن همچنان یکی از گران ترین و در عین حال پرطرفدارترین روغن های موجود است. اگر به روغن آرگان اصل دسترسی دارید، آن را هدر ندهید. فقط برای پوست و مو و ناخن خود از آن بهره ببرید. بعد از مدتی تفاوت را احساس می کنید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43661

به "روغن جادویی آرگان روغن جادویی آرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن جادویی آرگان روغن جادویی آرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید