رئیس جمهور تاجیکستان به پاکستان سفر می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت خارجه پاکستان گفت، رئیس جمهور تاجیکستان روز چهارشنبه به اسلام آباد سفر می کند.

رئیس جمهور تاجیکستان به پاکستان سفر می کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزارت خارجه پاکستان بیان نمود، رئیس جمهور تاجیکستان روز چهارشنبه به اسلام آباد سفر می کند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای بیان نمود تعمیق روابط دو جانبه و ارتقا همکاری ها در بخش های مختلف با پاکستان از اهداف سفر دو روزه امامعلی رحمان به این کشور است.

رئیس جمهور تاجیکستان قرار است علاوه بر نشست با همتای پاکستانی خود با نخست وزیر کشور میزبان نیز به طور جداگانه دیدار و درخصوص تعمیق همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، امنیت و دفاع، فرهنگ، آموزش و ارتباطات منطقه ای مصاحبه کند.

وزارت خارجه پاکستان اضافه کرد: پیش بینی می شود در این سفر چند توافق نامه و تفاهم نامه همکاری میان پاکستان و تاجیکستان به امضا برسد.

این نخستین سفر امامعلی رحمان به پاکستان بعد از پنجمین انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور تاجیکستان در اکتبر سال میلادی 2020 است.

رهبران دو کشور طی سال های گذشته برای همکاری در زمینه انرژی بویژه تکمیل پروژه برق کاسا 1000، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، توسعه تجارت و گسترش روابط فرهنگی چندین تفاهمنامه همکاری امضا کرده اند.

از نگاه دیگر، پاکستان تلاش می کند روابط خود را با کشور های آسیای مرکزی گسترش داده و سهم خود را در توازن قدرت کشور های آسیای مرکزی بین قدرت های مهم منطقه ای و بین المللی حفظ کند.

پاکستان، تاجیکستان را دروازه آسیای مرکزی می داند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58219

به "رئیس جمهور تاجیکستان به پاکستان سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور تاجیکستان به پاکستان سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید