خبرنگاران کره جنوبی خواهان واکسن های اضافی آمریکا است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رسمی کره جنوبی بیان کرد، این کشور در حال آنالیز توافق نامه تبادل واکسن با آمریکا است تا از این طریق واکسن های اضافی آمریکا را دریافت کند.

خبرنگاران کره جنوبی خواهان واکسن های اضافی آمریکا است

به گزارش خبرنگاران، یونهاپ روز چهارشنبه اعلام نمود توافق نامه مبادله واکسن که کره جنوبی با ایالات متحده در حال آنالیز آن است، می تواند یک قرارداد مبادله باشد که در آن سئول واکسن های مازاد کرونا ایالات متحده را دریافت می نماید و بعدا همان مقدار را پس می دهد.

چانگ ایو یونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی در جلسه پارلمانی امروز گفت: این کشور به صورت کاملاً جدی در حال مذاکره درباره یک توافق مبادله واکسن با ایالات متحده است و این موضوع در گفتگوهای وی با جان کری نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور آب و هوا که هفته گذشته به سئول سفر کرد، مورد توجه نهاده شد.

چوی یانگ سام سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز از ارائه جزئیات بیشتر در خصوص این طرح خودداری کرد اما گفت کشورش کوشش های چند جانبه ای را در زمینه همکاری واکسیناسیون با ایالات متحده انجام می دهد.

از سوی دیگر بعضی منابع به یونهاپ گفته اند، یکی از گزینه های احتمالی امضای یک قرارداد با ایالات متحده است که براساس آن کره جنوبی واکسن هایی را دریافت می نماید که ایالات متحده از آنها استفاده نمی نماید و پس از تأمین واکسن های مورد احتیاج خود همان مقدار را پس می دهد. ایالات متحده معامله مشابهی با کانادا و مکزیک دارد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، ماه گذشته گفته بود که ایالات متحده 7 میلیون دوز واکسن اضافی آسترازنکا دارد و می خواهد 1.5 میلیون دوز آن را به کانادا و 2.5 میلیون دوز هم به مکزیک ارسال کند. واکسن آسترازنکا هنوز برای استفاده در ایالات متحده تأیید نشده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56161

به "خبرنگاران کره جنوبی خواهان واکسن های اضافی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کره جنوبی خواهان واکسن های اضافی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید