خبرنگاران سه دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان آستارا اهدا شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آستارا - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: متعاقب پیگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سه دستگاه تنفس مصنوعی از سوی یک خیر بومی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای بیمارستان این شهرستان خریداری و اهدا شد.

خبرنگاران سه دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان آستارا اهدا شد

نظام عباسی روز سه شنبه اظهار کرد: دستگاه های تنفس مصنوعی حدود سه میلیارد ریال ارزش دارند و برای درمان بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا استفاده خواهند شد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز خیران آستارا 10 تخت، یک دستگاه یو پی اس یا منبع تغذیه الکترونیکی سی تی اسکن، پنج عدد پمپ سرم، چهار دستگاه ساکشن یا دستگاه استخراج مخاط یا مایعات از بیمار و کفپوش اتاق سی تی اسکن به ارزش پنج میلیارد و 430 میلیون ریال را برای بیمارستان این شهرستان خریداری کردند.

وی از سازمان های مردم نهاد خواست، در کنار تامین اقلام بهداشتی، مطالب آموزشی مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی را به شهروندان ارائه نمایند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 160 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

طبق آخرین اعلام فرمانداری آستارا، 292 بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و 238 نفر آنها بهبود یافته و مرخص شده اند و تعدادی تحت درمان هستند.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25669

به "خبرنگاران سه دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان آستارا اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان آستارا اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید