خبرنگاران در عکاسی هم مثل دستور زبان انفعالات باید رعایت گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- عکاس سینما و تلویزیون، گفت: همان طور که در دستور زبان، فعل و انفعالات را رعایت می کنیم، در عکاسی هم باید چارچوب ها را رعایت کرد تا عکس تأثیر بصری بر روی مخاطب بگذارد.

خبرنگاران در عکاسی هم مثل دستور زبان انفعالات باید رعایت گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، همزمان با شروع هفته هنر انقلاب اسلامی دومین نشست آخرین روز ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهید سید مرتضی آوینی به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره برگزار گردید.

در ابتدای جلسه کمال الدین شاهرخ عکاس سینما و تلویزیون، از تجربیات عکاسی خود در حج گفت و اضافه نمود: سالیانه تعدادی عکاس برای عکاسی از حجاج، شهر مکه و مدینه به مکه اعزام می نمایند؛ من نیز، از سال های70 تا 79 و80 تا 89 اعزام شدم و چندین جلد چاپ به صورت تصویری در اختیار مسئولین قراردادم.

وی به سختی های عکاسی در حج اشاره نمود و گفت: در چندین سال گذشته تجهیزات عکاسی سنگین بود و جابه جایی و حمل و نقل آن ها به سختی انجام می شد، با گذشت زمان تجهیزات عکاسی کوچک و قابل حمل تر شد و عکاسی را برای عکاسان آسان کرد.

شاهرخ به چارچوب های عکاسی پرداخت و اعلام کرد: همان طور که در دستور زبان، فعل و انفعالات را رعایت می کنیم، در عکاسی هم باید چارچوب ها را رعایت کرد تا عکس خوب و تأثیرگذار بگیریم تا عکس تأثیر بصری بر روی مخاطب بگذارد. البته این روزها با وجود گوشی موبایل و عکاسی با آن این چارچوب ها و تأثیرات را کمتر در عکس ها می بینیم، زیرا افراد از عکاسی اصولی آگاهی ندارند.

وی در ادامه، از عکاس شهید سعید جانبزرگی که از سال 1377 عکاسی مناسک حج را شروع نموده بود یاد کرد و ضمن نشان دادن عکس های احمد ناطقی و جمشید بایرامی، گفت: این دو عکاس، عکاسان فوق العاده ای هستند و عکس هایشان در کتاب مشق عشق به چاپ رسیده است.

شاهرخ در رابطه با مجموعه عکس های روز شمار حج اضافه نمود: ما روز شمار حج 83 تا 94 را به صورت کامل چاپ کردیم و 50 جلد چاپ در اختیار مسئولین قرار دادیم و من از سال 80 تا 89 از مجموعه عکس هایی که داشتم کتابی مصور کردم، عکس هایی که قاب و ترکیب بندی بسیار خوبی داشتند.

وی در ادامه از اهداف عکاسی مستمر گفت: اهدافی که مشخص می کنید و نحوه کوشش شما برای دستیابی به آن ها به موقعیت کنونی شما در عکاسی بستگی دارد؛ برای بهتر شدن در عکاسی فقط یک روش مطمئن وجود دارد؛ بیرون رفته و در حالی که آگاهانه به کارهایی که انجام می دهید فکرکنید، چندین عکس بگیرید. نگاه کردن به آثار عکاسان فوق العاده، مطالعه نظریه های عکاسی و مطالب آموزشی روی نحوه تفکر شما حین عکاسی تأثیر خواهد گذاشت، اما هیچ کتاب یا آموزشی نمی تواند جایگزین عکس دریافت و امتحان کردن چیزهای مختلف گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55236

به "خبرنگاران در عکاسی هم مثل دستور زبان انفعالات باید رعایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران در عکاسی هم مثل دستور زبان انفعالات باید رعایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید