تشریح شرایط قرارداد مربیان و انتخابی تیم ملی جودو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، بهترین خبر برای رشته ای که 18 ماه گذشته را در تعلیق به سر می برد، کسب مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بود. مجوزی که در روزهای پایانی سال از سوی فدراسیون جهانی صادر شد تا جوانان آینده دار جودو با انگیزه مضاعفی سال 1400 را شروع نمایند.

تشریح شرایط قرارداد مربیان و انتخابی تیم ملی جودو

نکته مهم در این خصوص این است که تیم ملی جودو باید 18 فروردین ماه در بیشکک قرقیزستان روی تاتامی مسابقات جودو قهرمانی آسیا حاضر شود. فدراسیون جودو در این مورد تصمیم به اعزام تیمی با ترکیبی از جوانان و نوجوانان با سرگروهی محمد محمدی بریمانلو به این رقابتها گرفت. موضوعی که انتقاد بعضی از قهرمانان و جوانان این رشته را در پی داشت.

خبرنگاران در همین رابطه با مصطفی کریمی مدیر سازمان تیم های مصاحبه کرد که مشروح این مصاحبه در ادامه می آید:

زمان کافی برای انتخابی نبود

با توجه به اینکه برای ثبت نام تیم ملی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا فرصت بسیار کمی داشتیم و زمانی برای برگزاری مسابقات انتخابی نبود، با خرد جمعی تصمیم بر این شد مدال آوران آسیایی سال گذشته به این رویداد اعزام شوند.

شرایط اردوی آماده سازی تیم ملی

اردوی آمادگی تیم ملی جودو ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از 20 اسفندماه در تهران شروع شد که پس از چند روز استراحت به مناسبت شروع سال نو، مجدداً ملی پوشان به اردو بازگشتند. بنا بر شرایطی که پیش آمده ناچار شدیم پنج نفر را به اردوها دعوت کنیم. چهار نفر از مدال آوران نوجوانان و جوانان در مسابقات آسیایی سال گذشته به همراه محمد بریمانلو، کاپیتان تیم ملی در رده بزرگسالان به این رقابت ها اعزام خواهند شد. در واقع ما تلفیقی از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را به این مسابقات اعزام می کنیم.

بهترین تصمیم را گرفتیم

برای برگزاری مسابقات انتخابی با رئیس فدراسیون اتفاق نظر داشتیم. این موضوع که نفرات هر تیمی برای اعزام به هر تورنمنتی باید بعد از برگزاری مسابقات انتخابی معین شوند، یک اصل است. ولی با توجه به اینکه لحظه آخر مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی کنفدراسیون آسیا صادر شد ما دیگر زمانی برای برگزاری انتخابی نداشتیم و به همین دلیل در خصوص این رقابتها تصمیم بر این شد که مدال آوران سال گذشته به اردوها دعوت شوند.

نگاه ما پشتوانه سازی است

جودو ایران نیازمند پشتوانه سازی است. همین تیم نیز با همین استراتژی انتخاب شده است؛ تیمی که دارنده مدال طلا، نقره و برنز آسیا در رده نوجوانان و جوانان آسیا را در ترکیب دارد. باید به اینها فرصت می شد. ما چاره ای جز این نداریم که پشتوانه سازی کنیم. البته پس از مشورت با بزرگان و با اتکا به خرد جمعی مصلحت بر این بود که تیم اعزامی تلفیقی از سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشد، اما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان بدون شک تیم هایی ملی در هر رده مجزا و پس از برگزاری مسابقات انتخابی تشکیل خواهد شد.

تصمیم گیری در خصوص کادر فنی بعد از بیشکک

بر اساس اعلام رئیس فدراسیون قرارداد مربیان و سرمربیان تیم ملی تا سرانجام سال 99 بود و دلیل انتخاب این کادر فنی هم همین اعزام نفرات رده سنی نوجوانان و جوانان بود و همانطور که در بالا عرض کردم، با نگاه پشتوانه سازی چنین تصمیمی اتخاذ شد. در واقع جوانگرایی شده و امیدوارم بتوانیم با مربیان خوب خود نتایج خوبی هم کسب کنیم. ضمن اینکه باید تاکید کنم بدون مشورت با آرش میراسماعیلی هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهد شد، همکاری با هر مربی نیز بر همین اساس صورت خواهد گرفت. رئیس جوان فدراسیون به جودو ایران کاملاً اشراف دارد و رابطه من با وی برادرانه است. در کل با نگاه ملی هر تصمیمی را اتخاذ خواهیم کرد. قطعاً بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در خصوص قرارداد مربیان تیم ملی تصمیم گیری خواهد شد.

دلایل انتخاب این کادر فنی

با احترام به همه مربیان شایسته جودو ایران معتقدم حاج یوسف زاده جزو 5 مربی برتر ایران است. نمی گویم مربی اول چرا که ما بزرگان زیادی داریم. وی سال ها فعالیت و جودوکاران خیلی خوبی را به جودو ایران معرفی نموده است. برای مسابقات قرقیزستان نیز یک برنامه ریزی کوتاه مدت انجام داد. محسن ذکریا از مربیان فنی است که در کادر فنی به عنوان مربی اختصاصی با بریمانلو کار می نماید. ضمن اینکه مهدی ذاکری هم از مربیان خوب ماست که فعالیت نوجوانان و جوانان را زیر نظر دارد. تیم ملی برای کسب پیروزی و مدال به قرقیزستان می رود. از خودم انتظار دارم و نیامده ام که یک دوره باشم و بروم. آمده ام با برنامه ریزی بلند مدت به جودو یاری کنم.

همدلی راز موفقیت است

جودو دوران سخت تعلیق را پشت سر گذاشته است. همانطور که در این مدت همه اهالی جودو دست به دست هم داده با همدلی این موفقیت جودو را با حمایت از فدراسیون رقم زدند، از این پس از هم باید چنین باشد. پویایی جودو ایران در مسابقات سوپر لیگ به وضوح مشهود بود و مطمئن باشید که در سایه وفاق به آنچه تحت عنوان هدف ترسیم نموده ایم، خواهیم رسید. محمد بریمانلو از جودوکاران خوب ما است و نزدیک به مدال است. همانطور که آرش در 18 سالگی مدال جهانی کسب نموده و این نشان می دهد که ما می توانیم در رده های پایه مدال کسب کنیم و قول می دهم در هر سه رده جودو ایران به روزهای خوب گذشته بازمی شود.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54435

به "تشریح شرایط قرارداد مربیان و انتخابی تیم ملی جودو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح شرایط قرارداد مربیان و انتخابی تیم ملی جودو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید