تست روانشناسی عشق؛ دانش شما از عشق چقدر است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تست روانشناسی عشق دانش شما از عشق را می آزماید. شما هم مانند هر کسی در خصوص احساس عشق در هم جنسان و یا افرادی از جنس مخالفتان نظراتی دارید که می تواند درست یا غلط باشد. بیایید ببینید تصورات تان تا چه حد با واقعیت عشق در زنان و مردان سازگار است.

تست روانشناسی عشق؛ دانش شما از عشق چقدر است؟

خبرنگاران | سرویس روانشناسی - هر کس برای خودش یک تعبیر متفاوتی از عشق دارد که مسلما محترم است. کار آنجایی مشکل می گردد که قضاوت هایی که درباره احساس عشق به خصوص در جنس مخالف می کنیم نادرست هستند و منجر به رفتار های اشتباهی از سوی ما و یا باعث به وجود آمدن شناختی اشتباه از آن ها می گردد. اما عشق چیست؟ آیا اطلاعات شما هم محدود به همان شعار ها و حرف های معمول درگوشی است؟ آیا دانسته های شما مطابق آنالیز ها و تحقیقات علمی است؟

تست روانشناسی عشق (تست آنلاین)

عشق و علم

لطیفه ای است درباره مردی که در باب پیدا کردن عروس چنین اظهارنظر نموده است: با توجه به آنالیز های اجرا شده، بهترین ازدواج زمانی صورت می گیرد که زن و شوهر ویژگی های ضد و نقیض داشته باشند. به همین علت من باید دنبال زنی بگردم که پولدار باشد.

در گفته های قدیمی تاکید شده است که اختلاف ها فراوری جذابیت می نمایند. اما متخصصان رفتارگرا در این مورد نظرات دیگری ارائه نموده اند. تا مدت ها دانشمندان و عشق با هم غریبه بودند، اما اکنون عشق موضوعی است که دانشمندان می خواهند درباره اش آنالیز نمایند. اوضاع در حال تغییر کردن است. از جمله در دانشگاه برندیز و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نتایج بسیار جالبی به دست آورده اند. از یافته های دانشمندان در این دو دانشگاه این است که زن و مرد درباره عاشق شدن و عاشق بودن نظرات متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی عشق (یک رابطه عاشقانه چه ویژگی هایی دارد؟)

تست روانشناسی عشق (سوالات تشریحی)

برای اینکه بدانید درباره تفاوت های میان تجربه عشق از سوی مردان و زنان چه اطلاعاتی دارید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید و به ازای هر یک جواب غلط به خودتان یک امتیاز بدهید.

1- زن ها عاشق پیشه تر از مرد ها هستند.

درست غلط

2- زن ها سریع تر از مرد ها عاشق می شوند.

درست غلط

3- عشق مرد ها عمیق تر از زن هاست.

درست غلط

4- زن ها بیشتر از مرد ها از فروپاشی ازدواج رنج می کشند.

درست غلط

5- زن ها وقتی عاشق می شوند بیشتر از مرد ها احساسات عمیق خود را افشا می نمایند.

درست غلط

6- در امور جنسی مرد ها بیشتر از زنان ابتکار عمل را به دست می گیرند.

درست غلط

7- زن ها آهسته تر از مرد ها از عشق فارغ می شوند.

درست غلط

8- زنانی که به سادگی دم به تله نمی دهند خواستار بیشتری پیدا می نمایند.

درست غلط

تفسیر نتایج

امتیازنتیجه
امتیاز 4 به بالاشما درباره عشق اطلاعات فراوان دارید. اما جانب احتیاط را از دست ندهید. با آنکه درباره عشق زیاد می دانید، این مانعی نیست که وقتی تحت تاثیر عشق واقع شدید تحت سلطه دلتان قرار نگیرید.
امتیاز 2 یا 3شما درباره عشق اطلاعات متوسطی دارید.
امتیاز 0 یا 1شما درباره عشق اطلاعات غیر واقع بینانه ای دارید. اطلاعات شما با واقعیت ها هم خوانی ندارد.

توضیحات تست؛ تفاوت زنان و مردان در عشق

اکنون که متوجه تعارض باورهایتان با واقعیت شده اید بیایید ببینید کجای کار می لنگد. این توضیحات بر مبنای تحقیقات علمی هستند و توضیحاتی برای هر کدام از سوالات تست آورده شده است.

1- آنالیز های به عمل آمده نشان می دهد که مرد ها عاشق پیشه تر از زن ها هستند.

بیشتر بخوانید: عشق یک طرفه، عشقی ناکام و نافرجام

2- دکتر زیک روبین زمانی که استاد دانشگاه برندیز بود پرسشنامه ای در زمینه عشق تدوین کرد که بعدا سبب آنالیز های مفصل شد. روبین به این نتیجه رسید که مرد ها زودتر عاشق می شوند و آهسته تر از عشق فارغ می شوند.

3- زنان سریع تر از مردان تحت تاثیر وجد عشق قرار می گیرند و زودتر احساس می نمایند که بر فراز ابر ها پرواز می نمایند. آنالیز روی دستگاه عصبی سمپاتیک آن ها نیز این را تایید می نماید.

4- روبین و دیگران به این نتیجه رسیدند که مرد ها از متلاشی شدن رابطه ازدواج آسیب بیشتری می بینند.

بیشتر بخوانید: عشق و ازدواج؛ نقش عشق در ازدواج پیروز چیست؟

5- زن و مرد تفاوت چندانی در افشای احساسات عمیق خود در رابطه صمیمانه ندارند، اما در نوع حرف هایی که می زنند با هم تفاوت دارند. مرد ها بیشتر دوست دارند از نقاط قوت خود حرف بزنند، اما زن ها به نقاط قوت خود کمتر اشاره می نمایند به خصوص اگر احساس نمایند که نقاط قوت آن ها برای مرد دلخواهشان تهدیدی به حساب می آید. زن ها به راحتی بیشتری نقاط ضعف خود را آشکار می نمایند و از هراس هایشان حرف می زنند.

6- از هر روشی که استفاده گردد، زن و مرد به یک اندازه در عشق بازی مبتکر هستند.

7- همانطور که در توضیحات مربوط به سوال شماره 2 گفته شد مرد ها در فارغ شدن از عشق کندتر هستند.

8- باور شایعی وجود دارد که زنانی که به راحتی تن به ازدواج ندهند خواستار بیشتری دارند، اما با استناد به آنالیز های بدست آمده، در حالی که ممکن است این مطلب در آغاز دوستی و آشنایی مصداق بیشتری داشته باشد، در بلندمدت صادق نیست.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای فراموشی شکست عشقی اندیشه های شما در خصوص عشق تا چه حد به واقعیت نزدیک بود؟ آیا می توانید به درستی در خصوص احساس عشق در جنس مخالف تان قضاوت کنید یا خیر؟ نظرات و سوالات خود را با ما در بخش نظرات سایت خبرنگاران در میان بگذارید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: setare.com
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50611

به "تست روانشناسی عشق؛ دانش شما از عشق چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست روانشناسی عشق؛ دانش شما از عشق چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید