ترامپ شرکت های آمریکایی را به افزایش سنگین مالیات تهدید کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد میزان مالیات شرکت های محلی نظیر اپل را که کارخانه مونتاژ آن ها در خارج از کشور تاسیس شده افزایش دهد. تهدید شرکت های آمریکایی توسط ترامپ باعث می شود آن ها برای عدم پرداخت مبالغ اضافی، کارخانه های مونتاژ خود را درون کشور تاسیس کنند؛ البته این چیزی است که رئیس جمهور آمریکا امیدوار به انجام آن است.

ترامپ شرکت های آمریکایی را به افزایش سنگین مالیات تهدید کرد

به گفته مقامات دولت ترامپ، این یکی از راه هایی است که می توان از آن طریق، وابستگی به چین را در تولید محصولات کاهش داد. ترامپ در پاسخ به این پرسش که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی آیا شرکت ها تخفیف اقتصادیاتی هم دریافت خواهند کرد گفت اگر این کار را انجام ندهند با افزایش اقتصادیات روبرو خواهند شد اما به طور کلی این وظیفه آن هاست که تاسیسات خود را درون کشور بنا کنند.

برنامه ترامپ برای تسهیل استانداردهای آلایندگی صنعت خودروسازی آمریکا

با توجه به داده های وزارت بازرگانی آمریکا، در ماه ژانویه، از زمانی که دونالد ترامپ قوانین مربوط به افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی چینی را تصویب کرد، شرکت های آمریکایی 46 میلیارد دلار ضرر کردند. طبق آنچه که تخمین زده شده، این جنگ تجاری باعث شد روی بیش از 370 میلیارد دلار کالای وارداتی چینی تعرفه گمرکی اعمال شود.

به گزارش رویترز، روز پنجشنبه، ترامپ که اتفاقا در ماه نوامبر (13 آبان) به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بعدی آمریکا در انتخابات مشارکت خواهد داشت و برای برنده شدن به ایالت های کلیدی و مهم نظیر پنسیلوانیا، میشیگان، اوهایو و ویسکانسین نیاز مبرم دارد، زنجیره های تامین جهانی را احمق خواند و گفت شیوع بیماری کرونا و در نتیجه آن نایاب شدن محصولات ضروری، آسیب پذیری و عدم توانایی زنجیره ها در تامین این کالاها را به وضوح به تصویر کشید. ترامپ می گوید اصلا هیچ زنجیره تامینی نباید وجود داشته باشد و در ازای آن شرکت ها مستقیما باید در خاک آمریکا اقدام به تولید و توزیع محصولات و اقلام ضروری کنند.

تعرفه های ترامپ برای کالاهای چینی کدام محصولات اپل را دربرمی گیرد؟

بسیاری از شرکت های تجاری خواستار لغو این تعرفه ها شدند. برخی از آن ها انقدر متحمل ضرر شده اند که درخواست لغو موقتی را هم برای ترامپ ارسال کردند تا از این طریق فشار اقتصادی روی آن ها کمتر شود. اینطور که به نظر می رسد، برخی از شرکت ها واقعا در میزان درآمد سالانه خود با مشکل روبرو شده اند و ظاهرا قوانین سخت گیرانه ترامپ اصلا به نفع آن ها نبوده. حتی صندوق بین المللی پول هشدار داده افزایش قوانین سخت گیرانه در رابطه با تجارت بین آمریکا و چین می تواند باعث بوجود آمدن یکی از بدترین بحران ها اقتصادی از زمان رکود بزرگ دهه 1930 شود.

اگر دولت آمریکا بتواند اپل و دیگر شرکت ها را متقاعد کند کارخانه های مونتاژ را به درون خاک آمریکا بیاورند، این سوال پیش می آید که قیمت این محصولات تا چه حد افزایش پیدا می کند؟ آیفون ها در حال حاضر توسط فاکسکان و در دو تاسیسات بسیار بزرگ در کشور چین تولید می شوند و حتی اگر این کارخانه ها به درون خاک آمریکا منتقل شوند و (خوشبینانه) تخفیف های اقتصادیاتی هم شامل حال اپل شود، بعید به نظر می رسد باز هم شاهد افزایش قیمت نباشیم. بنابراین اینکه این محصولات افزایش خواهند داشت یا خیر سوال اصلی نیست: در واقع باید پرسید تا چقدر باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم؟

نظر شما در رابطه با قانون جدید دولت ترامپ چیست؟ به نظر شما تهدید شرکت های آمریکایی توسط ترامپ تاثیری در فرایند کنونی سیاست آن ها خواهد داشت؟

علاقه انکار ناپذیر مدیرعامل شیائومی به آیفون 11 خبرساز شد

منبع: reuters

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32034

به "ترامپ شرکت های آمریکایی را به افزایش سنگین مالیات تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ شرکت های آمریکایی را به افزایش سنگین مالیات تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید