بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی در روز های کرونایی به میدان آمدند، افزایش سرعت فراوری محصولات و تجهیزات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی در روز های شیوع بیماری کرونا کوشش کردند تا فراوری تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت ارتقا یابد.

بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی در روز های کرونایی به میدان آمدند، افزایش سرعت فراوری محصولات و تجهیزات

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت های شبکه در روز های کرونایی، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز کوشش نموده ایم تا به فرایند فراوری تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت شتاب دهیم. بر همین اساس هم تا به امروز 80 مجموعه آزمایشگاهی به این حوزه ورود نموده اند.

وی اضافه نمود: با شیوع ویروس کرونا و احتیاج کشور به تامین تجهیزات و مواد بهداشتی، بسیاری از مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و فناور دست به کار شدند و تحقیقات گسترده ای را در این زمینه شروع کردند.

به گفته اسدی فرد، در این میان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با شناسایی بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی عضو، با توانمندی فراوری، تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت، در کوشش است تا فرایند فراوری محصولات و تجهیزات با کیفیت و کارآمد حوزه سلامت، شتاب گیرد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: مراکز آزمایشگاهی متعددی در سال 1400 مشغول به فراوری، تست و تحقیق در حوزه کرونا بوده اند، که از جمله مهم ترین آنها، می توان به شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت، کیا نانو زیست ویستا، پایا پرداز محیط، نیکو فارمد آریا و آزمایشگاه نانو دانشگاه تبریز اشاره نمود که آزمون های سنجش خواص آنتی باکتریال ماسک را انجام می هند.

وی با اشاره به حیطه دیگر فعالیت این مجموعه ها، گفت: آزمایشگاه های صامت تک آزما، دانا ژن پژوهان کارمانیا، هامون آزمای شرق و کیا نانو زیست ویستا هم در فراوری و سنجش کارایی محصولات ضد عفونی کننده فعال هستند.

اسدی فرد اضافه نمود: آزمایشگاه زیست فناوری نوین در فراوری کیت های تشخیصی و بعلاوه انجام آزمایش PCR و آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی تهران هم در انجام تست PCR و واکسیناسیون مشغول به ارائه خدمت هستند. از مراکز مهم تحقیقاتی حوزه کرونا می توان به آزمایشگاه های رویان، انستیتو پاستور ایران و شرکت ژنیران اشاره نمود.

وی برگزاری وبینار بین المللی کرونا را دیگر کوشش این شبکه برای روز های کرونایی دانست و بیان نمود: این وبینار به وسیله واحد بین المللی شبکه با موضوع دستاورد های ایران در فراوری واکسن کرونا و با حضور رئیس گروه تحقیقات واکسن کوو ایران برکت، مدیر گروه تحقیقات و ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران و رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه واکسن و سرم سازی رازی برگزار گردید.

وی بعلاوه گفت: در این وبینار بین المللی بیش از 70 متخصص از 10 کشور شرکت کردند و نتایج حاصل تحقیقات دانشمندان ایرانی در فراوری واکسن کرونا مورد آنالیز نهاده شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64764

به "بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی در روز های کرونایی به میدان آمدند، افزایش سرعت فراوری محصولات و تجهیزات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی در روز های کرونایی به میدان آمدند، افزایش سرعت فراوری محصولات و تجهیزات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید