بهبود ناراحتی های ریوی با گیاه پرسیاوشان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اظهار کرد: گیاه پرسیاوشان در درمان تب و در موارد سرماخوردگی کاربرد دارد، برای ناراحتی های ریوی هم از آن استفاده می گردد و در معالجه زرد زخم کاربرد دارد.

بهبود ناراحتی های ریوی با گیاه پرسیاوشان

به گزارش خبرنگاران، حسین راغ آرا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طبیعت گیاه پرسیاوشان، معتدل مایل به گرم و کمی خشک است و خواص آن تا شش ماه پس از چیدن حفظ می گردد.

وی اضافه کرد: این گیاه در درمان تب و در موارد سرماخوردگی کاربرد دارد، برای ناراحتی های ریوی از آن استفاده می گردد و در معالجه زرد زخم هممورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اعلام کرد: از گیاه پرسیاوشان برای برطرف انگل های روده از آن استفاده می گردد، مسهل صفرا، بلغم و سودا است.

راغ آرا با بیان این که این گیاه برای درمان یرقان هم مفید است، توضیح داد: ریختن چند قطره از دم نموده آن در بینی برای برطرف گرفتگی بینی در موارد سرماخوردگی مفید است؛ برای برطرف سنگ مثانه هم از آن استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه گیاه پرسیاوشان التهاب گلو را درمان می نماید، اظهار کرد: در بیماری برونشیت اثرات درمانی مفیدی دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اعلام کرد: برای تهیه شربت سینه پرسیاوشان 125 گرم ریشه ختمی، 125 گرم برگ پرسیاوشان ، 50 گرم انار و 700 گرم خرما را در مقدار مناسب آب آنقدر می جوشانیم تا قوام آید و به صاف شده آن مقداری شکر اضافه می کنیم.

راغ آرا ادامه داد: مخلوط پرسیاوشان یک قسمت و نعناع دو قسمت برای ناراحتی های عصبی معده و دهانه معده بسیار مفید است.

وی اضافه کرد: برای تهیه دم نموده گیاه پرسیاوشان، یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم نموده و صاف می کنیم. این مقدار دم نموده را در دو نوبت مصرف می کنیم.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اعلام کرد: برای سرماخوردگی و عفونت های داخلی از دم نموده مخلوط این گیاهان شامل پرسیاوشان 15 گرم، نعناع 15 گرم، گل بنفشه 15 گرم، آویشن 10 کرم، پونه 10 گرم و ریشه ایرسا 10 گرم در نیم لیتر آب جوش به مدت 15 دقیقه مانده و سپس استفاده می گردد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، راغ آرا یادآور شد: برای تهیه دمنوش از 10 گرم گیاه خشک در یک لیتر آب استفاده می گردد که از این دم نموده سه بار در روز و هر بار یک استکان مصرف می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64698

به "بهبود ناراحتی های ریوی با گیاه پرسیاوشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود ناراحتی های ریوی با گیاه پرسیاوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید