بلینکن: نژادپرستی در دنیا افزایش یافته است، متعهد به خاتمه جنگ افغانستان هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه آمریکا از افزایش خطر گروه های فزونی طلب سفیدپوست در دنیا اطلاع داد.

بلینکن: نژادپرستی در دنیا افزایش یافته است، متعهد به خاتمه جنگ افغانستان هستیم

به گزارش ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبهیی با شبکه تلویزیونی ان بی سی اذعان کرد شاهد خطر فزاینده گروه های فزونی طلب سفیدپوست در سراسر دنیا هستیم.

بر این اساس، بلینکن در پاسخ به سوال مجری ان بی سی مبنی بر این که درباره درخواست نماینده میشیگان و مامور سابق سیا از وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص این که گروه های بیشتری از فزونی پندار سفیدپوست در خارج از کشور را در فهرست تحریم ها قرار دهد چه فکر می نماید؟ در پاسخ گفت: شاهد خطر فزاینده گروه های فزونی طلب سفیدپوست در سراسر دنیا هستیم و این یک مشکل و چالش رو به افزایش است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه پاسخ به سوال مجری ان بی سی تنها به لفاظی اکتفا نموده و اضافه کرد باید تصمیم بگیریم که چگونه می توانیم با خطر فزونی پندار سفید پوست مقابله کنیم! کارشناسان می گویند اگر سال 2019 مرگبارترین سال در ربع قرن برای تروریسم داخلی در آمریکا بود، سال 2020 سالی است که فعالیت نژادپرستان سفید پوست، گسترش بسیاری در آمریکا داشته است.

مجری ان بی سی در ادامه مصاحبه با وزیر خارجه آمریکا گفت: درباره تحولات افغانستان رئیس جمهور (بایدن) اعلام نمود تا یک سال دیگر آنجا نخواهیم نبود. چگونه می توانیم متفاوت با شوروی (سابق) افغانستان را ترک کنیم؟ آن ها (روس ها) رفتند، اما اتفاقی که افتاد دوباره طالبان قدرت را در دست گرفت. جنگ داخلی به وجود آمد. ما می دانیم چه اتفاقی افتاده است. چرا نباید فکر کنیم که قرار است همان اتفاق بار دیگر تکرار گردد؟

بلینکن در پاسخ گفت: رئیس جمهور بایدن متعهد به خاتمه دادن به این جنگ و خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان است. بایدن می خواهد اطمینان دهد در خروج نظامیان کشورش از افغانستان بیشترین توان خود را به کار خواهد بست تا (به ادعای وی) افغانستان هرگز دوباره به پناهگاه امن برای تروریسم و به ویژه تروریسمی که آمریکا را هدف قرار می دهد، تبدیل نگردد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد ما اکنون در حال تقویت دیپلماسی و کوشش برای آوردن همه طرف ها، طالبان، دولت افغانستان و سایر بازیگران اصلی در کنار یکدیگر هستیم.

بلینکن در ادامه لفاظی ها درباره کوشش برای صلحی پایدار در افغانستان اضافه کرد: فکر نمی کنم هیچ کسی در افغانستان اعم از طالبان یا دولت و مطمئناً مردم این کشور، نفعی در بازگشت جنگ داخلی در این کشور داشته باشد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55086

به "بلینکن: نژادپرستی در دنیا افزایش یافته است، متعهد به خاتمه جنگ افغانستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: نژادپرستی در دنیا افزایش یافته است، متعهد به خاتمه جنگ افغانستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید