اگر صبحانه نمی خورید این مطلب را حتما بخوانید

به گزارش وبلاگ امیر، نت نوشت/ طی سال های اخیر محصولات و مکمل های غذایی حاوی امگا 3 صندلی ویژه ای در سبد غذایی و تغذیه ای خانواده ها پیدا نموده است. به طوری که شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که علاوه بر دریافت این روغن پرارزش به وسیله غذا هر روز یک کپسول امگا 3 را همراه با غذا میل کنید.

اگر صبحانه نمی خورید این مطلب را حتما بخوانید

یکی از تاثیرات بسیار خوب امگا 3 یاری به کاهش وزن است. به همین دلیل برخی از افراد بخصوص جوان ها که اضافه وزن دارند فکر می نمایند اگر از مکمل های غذایی از جمله امگا 3 استفاده نمایند نیازی به خوردن صبحانه ندارند تا سریع تر وزن کم نمایند. در صورتی که حذف صبحانه خطربیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و تاثیر امگا 3 را از بین می برد.

به همین دلیل نت نوشت به دو پرسش مهم پاسخ می دهد و بار دیگر بر اهمیت صبحانه خوردن تاکید می نماید.

آیا ورزش تاثیر امگا3 را از بین می برد؟

خواص بی شمار امگا3 یا روغن ماهی بر کسی پوشیده نیست: خاصیت ضدسرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهابات، بهتر شدن حافظه، از بین رفتن بی حوصلگی و کاهش وزن.

ولی تحقیقاتی که در سال های اخیر در خصوص امگا 3 یعنی روغن ماهی صورت گرفت نشان داد برای تاثیر بهتر فرد بهتر است از میان امگا 3 و ورزش یکی را انتخاب کند. حتی در خصوص بیماران دیابتی معین شد اگر فرد هم امگا3 به عنوان مکمل غذایی دریافت کند و هم ورزش کند باز هم بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان می دهد. در صورتی که اگر فرد یا ورزش کند یا امگا 3 بخورد بدن به انسولین حساس تر شده و قندخون بهتر کنترل می گردد.

البته در این تحقیقات معین نشد چه میزان ورزش با چه میزان امگا 3 باید همراه باشد. در عین حال میزان دریافتی امگا 3 فقط 10 درصد از غذای روزانه فرد را تشکیل می داد. چون دریافت امگا 3 بیش از 10 درصد غذای روزانه توصیه نمی گردد و مضر است. شاید اگر فرد 6 درصد از حجم غذای روزانه خود را به روغن ماهی اختصاص دهد و با هر وعده غذایی فقط 2 درصد امگا 3 مصرف کند احتمالا بهتر با ورزش هماهنگ شده و بی تاثیری آن را از بین می برد.

افرادی که ورزش می نمایند نباید نگران شوند. چون به هر حال امگا 3 باعث می گردد :

ساخت پروتئین ماهیچه ها بخصوص در میانسالی بیشتر و از تحلیل رفتن زیاد ماهیچه ها جلوگیری گردد

توده های چربی کاهش یاید

سطح انرژی و قدرت بدنی فرد در طول ورزش ثابت بماند و دچار افت انرژی نگردد

در ورزش های هوازی قدرت فرد بیشتر می گردد

دردهای عضلانی و صدمات احتمالی از ورزش ها کاهش می یابد

تمرکز فرد خیلی بیشتر می گردد

برای ورزشکاران حرفه ای هم خوردن امگا 3 باعث می گردد با قدرت بیشتری به تمرین های سنگین خود ادامه دهند و کمتر خسته شوند.

خوردن امگا3 بخصوص در میانسالی باعث می گردد تا ماهیچه تحلیل نرود و قوی تر بمانند. استفاده بیشتر از امگا 3 خواص ضد التهابی داشته مثل ایبوپروفن عمل می نماید.

چه ارتباطی بین صبحانه نخوردن و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد؟

مسلما این بار اولی نیست که در باره مهم بودن صبحانه می شنوید. ولی تحقیقات زیر اهمیت آن را معین تر می نماید:

تحقیقات در ژاپن نشان داد افرادی که صبحانه نمی خورند چاق تر هستند و اندازه دور کمرشان بیشتر است. هر چه عدد دور کمر بیشتر باشد مساوی است با بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغری و قلبی.

تحقیقات آمریکایی ها هم نشان داد حذف صبحانه باعث افزایش وزن، ناراحتی های گوارشی و بیماری های قلبی عروقی می گردد.

پژوهش های صورت گرفته بین دختران نوجوان آمریکایی نشان داد دخترانی که صبحانه می خورند سالم تر و لاغرتر هستند.

مطالعات متعدد در دنیا نشان داده است افرادی که صبحانه نمی خورند یا صبخانه ناسالمی می خوردند، تمایل بیشتری به نوشیدن الکل و کشیدن سیگار دارند، ورزش نمی نمایند، با سخت ترین رژیم های غذایی خیلی کم وزن از دست می دهند. در عین حال در طول روز غذای بیشتری می خورند. بیشتر وقت ها احساس خستگی می نمایند.

تفاوت بین صبحانه خوردن و صبحانه نخوردن

افرادی که صبحانه می خورند:

سالم تر هستند

در رژیم های غذایی بهتر وزن کم می نمایند و علاوه بر چربی ها بیماری ها هم از بین می رود

در طول روز غذای کمتری می خورند

معمولا به راحتی می توانند ناهار یا شام را از برنامه غذایی خود حذف می نمایند

شام سبک تری می خورند

درصد چربی سوزی شان از میزان کالری دریافتی بیشتر است

افرادی که صبحانه نمی خورند:

در طول روز غذاهای بیشتری می خورند

بیشتر سراغ غذاهای ناسالم می فرایند

در رژیم های غذایی تقریبا وزنی کم نمی نمایند درنتیجه انگیزه خود را به ادامه رژیم از دست می دهند

به فشارخون و دیابت و چربی خون و کبد چرب مبتلا می شوند

بیماری های قلبی عروقی در آن ها بیشتر است

چاق و چاق تر می شوند

شاید کسانی که ورزش نمی نمایند از این خبر راضی شوند و بگویند خوب پس من هر روز فقط یک یا دو کپسول امگا 3 می خورم و نیازی به ورزش و صبحانه ندارم و راحت تر وزن کم می کنم. ولی برای سلامت جسمی و روحی بیشتر و بهتر و تناسب اندام هم باید ورزش کنید هم صبحانه بخورید و امگا 3 را حتما در برنامه غذایی تان بگنجانید.

مثل شاهان صبحانه بخور، مثل ثروتمندان ناهار و مثل فقرا شام. مثل قدیمی که سلامتی مادر و پدربزرگ های نسل پیشین با آن اندام لاغر در گرو آن بود.

منبع: همگردی

به "اگر صبحانه نمی خورید این مطلب را حتما بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر صبحانه نمی خورید این مطلب را حتما بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید