ادامه نابسامانی در بازار نهاده های دامی، ذرت کمیاب شد!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به شرایط نامطلوب بازار نهاده های دامی، از کمیاب شدن ذرت در بازار و افزایش شدید قیمت این نهاده اطلاع داد.

ادامه نابسامانی در بازار نهاده های دامی، ذرت کمیاب شد!

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به تجمع مرغ داران مقابل وزارت جهاد کشاورزی در روز گذشته، گفت: فراوری نمایندگان به علت شرایط بسیار نامطلوب فراوری مقابل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده اند تا مسئولان به خواسته های آنان رسیدگی نمایند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم مرغ با توجه به افزایش نرخ مصوبه های فراوری باید اصلاح گردد، گفت: علیرغم وعده های مختلف هنوز این اتفاق نیفتاده و فراوری نمایندگان به شدت در حال زیان هستند.

نبی پور با اشاره به شرایط نامطلوب بازار نهاده های دامی توضیح داد: حدود 80 روز است که ذرت به مرغ داران تعلق نگرفته و طی این مدت آن ها مجبور بودند این نهاده ها را از بازار آزاد تأمین نمایند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تأکید کرد: قیمت ذرت در بازار آزاد هم اکنون به کیلویی 6،200 تومان رسیده و با توجه به کمبود شدید پیش بینی می گردد تا انتها هفته جاری این رقم به کیلویی 8 تا 9 هزار تومان افزایش یابد در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی 1،900 تومان است.

وی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ را در صورتی که ذرت با نرخ مصوب به دست فراورینماینده برسد، بیش از 19 هزار تومان بیان کرد و گفت: هم اکنون میانگین قیمت تخم مرغ درب مرغداری حدود 20 هزار تومان است.

نبی پور اضافه نمود: در چنین شرایطی دولت به مرغداران فشار می آورد که قیمت تخم مرغ را پائین بیاورند. این در حالی است که خود فراورینمایندگان به شدت در حال زیان هستند و قادر به تأمین نهاده های مورد احتیاج فراوری نیستند.

وی تاکید نمود: زمانی که قیمت تخم مرغ به شدت کاهش یافته بود فراورینمایندگان از مسئولان وقت دولت دوازدهم درخواست یاری کردند، اما به این درخواست توجهی نشد در نتیجه فراورینمایندگان هم مرغ ها را به کشتارگاه فرستادند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه چنین شرایطی را پیش بینی نموده بودیم، گفت: اردیبهشت سال جاری هم بنده به وزیر وقت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم در این زمینه تذکر داده بودم که در صورت تداوم سیاست های غلط، با گرانی تخم مرغ روبرو خواهیم شد چرا که برای فراورینمایندگان نگهداری مرغ های تخم گذار به صرفه نبود و آن ها را به کشتارگاه فرستادند.

نبی پور درباره اینکه چه تعداد مرغ به کشتارگاه فرستاده شده است؟، اضافه نمود: جمعیت زیادی از مرغ های تخم گذار به کشتارگاه فرستاده شدند و طبق اعلام مسئولان مربوطه فقط در استان خراسان رضوی که از بزرگترین فراورینمایندگان تخم مرغ کشور است، 5 میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه رفته است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: به عبارتی از جمعیت حدود 12 میلیونی مرغ تخم گذار استان خراسان رضوی تنها 7 میلیون قطعه مرغ به جای مانده است و طبق اعلام مسئولان استان 37 تا 40 درصد ظرفیت مرغداری های فراورینماینده تخم مرغ، در این استان هم اکنون خالی است.

نبی پور با اشاره به اینکه شرایط در سایر استان های کشور هم بهتر از این نیست، گفت: وقتی فراورینمایندگان حدود چهار ماه تخم مرغ را 4000 تا 4،500 تومان زیر قیمت عرضه می کردند، بدیهی بود که چنین شرایطی ایجاد می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64905

به "ادامه نابسامانی در بازار نهاده های دامی، ذرت کمیاب شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه نابسامانی در بازار نهاده های دامی، ذرت کمیاب شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید