آمادگی جبهه پولیساریو برای مذاکره

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جبهه پولیساریو آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات با سازمان ملل درباره شرایط صحرای غربی بیان کرد اما این جبهه قصد ندارد مبارزه مسلحانه را متوقف کند.

آمادگی جبهه پولیساریو برای مذاکره

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، سیدی ولد اوکال، دبیرکل وزارت امنیت جبهه پولیساریو در کنفرانس امنیتی که به صورت مجازی با شرکت عمر سید محمد، نماینده دائم این جبهه در سازمان ملل برگزار گردید، اظهار کرد: در دوره گذشته به جامعه جهانی اطمینان کامل دادیم و مبارزه را به شکل قطعی متوقف کردیم و 30 سال منتظر ماندیم؛ 30 سالی که سراسر وقت کشی، وعده های دروغین و انتظار خسته نماینده بود.

ولد اوکال در این کنفرانس مجازی با تاکید بر آمادگی جبهه پولیساریو برای مذاکره و یا هر گونه میانجیگری گفت: از نظر ما چه مذاکراتی بر قرار باشد و چه نباشد، این مبارزه ادامه خواهد داشت و این برگرفته از تجربه گذشته ساکنان صحرای غربی است.

از 13 نوامبر که مراکش در نیروهای خود را به جنوبی ترین منطقه فرستاد تا گروهی از فعالان صحرای غربی که در حال بستن جهت منتهی به موریتانی بودند، بیرون نمایند، جبهه پولیساریو همیشه تاکید دارد که در حال دفاع مشروع از خود است.

این جبهه ساخت این جهت را ناقض توافق آتش بس امضا شده در سال 1991 دانست که پس از درگیری که بیش از 15 سال ادامه داشت، با نظارت سازمان ملل به امضا رسیده بود.

از آن موقع جبهه پولیساریو تبادل آتش در طول دیوار حائل دو اردوگاه را گزارش می نماید و این در حالی است که تایید این مساله از منابع مستقل ممکن نیست.

مراکش کنترل 80 درصد از این مناطق بیابانی را که مساحتشان به 266 هزار کیلومتر مربع می رسد، در دست داشته و پیشنهاد نموده این منطقه اداره خودگردانی تحت حاکمیت مراکش داشته باشد.

جبهه پولیساریو نیز خواهان اجرای همه پرسی معین سرنوشت مطابق با متن توافقنامه آتش بس است.

مذاکرات مراکش و جبهه پولیساریو با نظارت سازمان ملل و حضور الجزایر و موریتانی به عنوان طرف های ناظر از مارس 2019 به حالت تعلیق درآمده است.، ایسنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49589

به "آمادگی جبهه پولیساریو برای مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی جبهه پولیساریو برای مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید